Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt kablet nettverk


Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver å poste problemene mine her, i håp om at dere kan hjelpe meg mer enn det stakkarslige Canal Digital har klart :)

 

Det har seg sånn at jeg abonnerer på internett fra Canal Digital.

"Fra veggen", går forbindelsen via et Modem til en Trådløs Router (D-Link Rangebooster DIR-635) til en stasjonær PC. Denne kjører Windows 7 x64 Professional.

 

Problemet som oppstår, og som kan oppstå når som helst og av og til så ofte som annenhvert minutt, er at "Default Gateway is Uncreachable".

Når dette problemet oppstår, er det nok å reparere tilkoblingen med Windows sin innebygde funksjon, men man har ingen garanti for at nettverket vil holde seg stabilt i etterkant. Det kan gå 2-3 dager mellom hver "utkobling" om man er heldig, eller det skjer igjen et par minutter etter.

Jeg har prøvd å bruke nettverket både med og uten routeren koblet inn i topologien, men uten noen som helst forskjell.

Jeg har testet å bruke det trådløse nettet (broadcastet fra D-Link routeren) mens det kablede nettet har vært nede, og det har faktisk fungert.

Canal Digital sendte en tekniker for å undersøke skapet deres i området, og de sendte meg også et nytt modem jeg skulle teste, men etter en dag med stabilt nett, oppstod de samme problemene igjen.

 

 

Mitt spørsmål er:

1. Er det et problem med Windows 7/annen programvare?

2. Er det et problem med CAT5-kabelen?

3. Er det et problem med Canal Digital sitt utstyr?

4. Problem relatert til registeroppføringer i Windows?

5. Problem relatert til maskinvare?

 

Har også vært inne på tanken om at kanskje leasingtiden på det kablede nettverket kan bugge, eller at modemet loggfører så mye at det kræsjer, men dette er bare ville gjetninger.

Endret av Necleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik du beskriver problemet så vil jeg tro at det er et problem som skjer med Win7 + nettverkskort.

Hadde selv tilsvarende problem med mitt hovedkort. Løste dette ved å sette inn et ekstra nettverkskort.

Du får Gbitkort fra ca 10$ på ebay.

 

Du har vel ikke et ASUS P5? hovedkort vel?

Hei og takk for svar. Jeg bruker det integrerte nettverkskortet på hovedkortet.

Jeg har DFI INF. NF570 SLI-M2/G hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...