Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett slutter å virke


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har plutslig fått et merkelig problem. Alle nettleserne mine har sluttet å virke. Det går ikke ann å åpne internettsider. I Opera skjer det ingenting, i IE kommer det en melding om at "siden kan ikke vises" og FF kommer opp med melding om at tilkobling er avbrutt. Det rare er at msn virker, jeg får svar på ping-tester og FTP virker (fra nettleserne). Nå sitter jeg å skriver dette innlegget i sikkerhetsmodus, nå virker internett helt fint. Altså når Windows kjører normalt virker det som om ikke http virker. Tenkte kanskje det var noen porter som ikke var som de skulle, men siden det virker i sikkerhetsmodus så kan det vel ikke være det ?

 

Håper noen har noen forslag.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes heller merkelig ut. Har du noen andre PCer i huset du kan prøve med? Se om det skjer der også? Hvis nei; så ligger feilen lokalt på din PC. Hvis ja; routeren eller ISPen din.

 

Du kan prøve fler nettlesere? Om du får lastet de ned, da. Chrome, Firefox.

 

Prøv å kjør de som administrator, og se om det hjelper (høyreklikk, kjør som administrator. Krever bekreftelse, hvis du har det tøvet aktivert).

 

Siste forslaget gjelder kun for PCer med Vista eller Win7

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har speedtouch, ja jeg har utorrent kjørende da det skjer. Burde jeg da slette det eller?

 

Bare konfigurere det til å ikke ha så mange aktive seeds og leeches samtidig. Pluss at du skrur ned antall connections det kan ha på. Prøv f.eks 50 connections, og eventuelt skru opp mer om det fortsatt går bra. Ta også å sperr uploadhastigheten til ca 40% av det du har i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...