Gå til innhold

Nysjerrig på Grensejeger i Garnison Sør-Varanger


Baabaaaosii

Anbefalte innlegg

1. Jeg har vært på sesjon del 2... JA, de som har fått gode karakterer på IQ-testen og det fysiske (syn, hørsel, generell helse) og motivasjon/egenskaper. Får tildelt plass med engang. Jeg ønsket meg opp på grensen og fikk det oppfylt.

 

2. GSV er delt opp i to deler: 6 måneder med

utdanning/trening og 6 måneder med utplassering/patrulje på grensen. Begge de blir tilsammen 12 måneder, full

førstegangstjeneste.

 

Retner med du har fått innkalling til GSV, men ikke innrykksdag vel? Jeg ønsket meg også opp dit på sesjon og fikk det oppfylt. Det står ingen innrykksdag. Varierer dette ? Eller er det en fast dato?

 

Det er ingen som er innkalt, dette blir man først etter hovedfordelingen i mars, da mottar man et varsel om planlagt innkalling. Ca 3 måneder før innrykk mottar man den endelige innkallingen hvor dato og tidspunkt for innrykket.

 

Kanon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man er vel "innkalt", i den forstand at når man på sesjon har blitt direktefordelt til Kirkenes og man skal da til Kirkenes i Juli 2011, slik det står på lappen man får utdelt på sesjon. Tror det er det folk legger idet å være "innkalt" i denne posten.

 

EDIT: På arket jeg fikk på sesjon står det faktisk:

 

"Du er innkalt til førstegangstjeneste."

 

Tror denne direktefordelingen er nytt av året

Endret av Baabaaaosii
Lenke til kommentar

Kan godt hende det eksisterer nye systemer i år, har selvfølgelig IKKE blitt innkalt til del 2 enda, noe som irriterer meg grenseløst. Men antakelig er det nok fordelt flere folk på avdelingene enn det er behov, så noen blir nok eliminert bort når innkallelsene sendes ut.

Lenke til kommentar

Den nye sesjonsordningen er mildt sagt forvirrende. Akkurat da jeg tror jeg forstår den kommer det en ny opplysning som snur opp ned på det igjen.

 

Etter mye om og men er jeg av den oppfatning at sesjonsordningen er av typen "førstemann til mølla" for å få de beste plassene. Men så ser jeg i en annen tråd dette innlegget:

 

Litt skuffende: Jeg var inne på sesjon i begynnelsen av november og fikk beskjed om at de eneste plassene igjen i Panserbataljonen var 2 sanitetsplasser. Så fikk satt opp 3 valg der den første på lista er Panser. I dag så var en kamerat inne på sesjon, han fikk akkurat samme "score" som meg, fullt på syn og hørsel og 6/9 på testene. Han ble direkte plassert i Panser. Er vel noe sånn at det gir bort x antall plasser for hver sesjonsdag eller noe da. Håper bare jeg blir kalt inn i Mars da. Blir skuffet hvis ikke :(

 

Hvordan kan man rettferdigjøre det? VPV synker stadig dypere i anseelse her i gården.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...