siggivara Skrevet 2. oktober 2010 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg prøver å flytte verdien i en c-variabel inn i esp for så å gjøre et absolutt hopp til minneaddressen inneholdt i en annen c-variabel. // Dette er deklarasjonen av c-variablene int userstack = current_running->user_stack; int location = current_running->LOCATION; // Her er det jeg vil gjøre i inline-assembly __asm__ volatile ("movl userstack, %esp"); __asm__ volatile ("ljmp $0x0000, location"); Eksempelet over er det jeg har forsøkt til nå, men det fungerer ikke. Når jeg kompilerer får jeg bare feilene: Error: suffix or operands invalid for ljmp" og "undefined reference to `userstack'". Så nå sitter jeg her og skjønner ikke hvordan jeg skal få dette her til.
x871kx6167ss7 Skrevet 3. oktober 2010 Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Er vel inf3151? Dette ble jo gjennomgått i gruppetimen. Er linket til denne guiden på semestersiden: http://www.ibiblio.o...mbly-HOWTO.html edit: Angående long jump: I P2 kjører kjernen i protected mode. Endret 3. oktober 2010 av peterbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå