Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Villstyring - Nikkor 105mm/2.8


Anbefalte innlegg

Virker som om det er på tide med årets store fotomåned, og jeg skal prøve meg med min "nyanskaffet" AF-S Micro Nikkor 105mm 1:2.8G ED. Kjøpte det i forrige desember, men den har dessverre bare blitt liggende og støve litt for lenge.

 

Melder meg på i kategorien Pingle, ettersom jeg er usikker på hvor god tid jeg får til å fotografere. Kamera jeg kommer til å bruke er Nikon D200.

 

Et lite sammendrag:

Nivå: Pingle

Kamera: Nikon D200

Objektiv: AF-S Micro Nikkor 105mm 1:2.8G ED

Flickr: Akam Oktoberfest 2010

Endret av Villstyring
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det Ducking Bull som har fått føling i fjæra? Fin start, ofte vanskelig å ungå rot sånn i fjæra, men dette ble veldig bra, fint at du fikk med himmel i toppen også.

 

Flott blåfarge!

 

Takk for det dere, den flotte blåfargen er en blanding av Trondheimsfjorden, fjella på andre siden og himmelen! :)

 

Fin overgang fra tang i forgrunnen til blått hav i bakgrunnen - likte dette. Skulle kanskje også hatt toppen av fjæra skarp, men det er detaljer. Fin start! :)

Det blåste noe så innmari i Trondheim den dagen, så jeg er heldig jeg fikk den så skarp som den ble (kunne kanskje senket blenderen litt for å øke dybdeskarpheten, men da ville den blit enda mer uskarp pga vinden :( ), men ellers takk for flotte kommentarer!

Lenke til kommentar

@k.n.b. Tror jeg ventet 10-15 minutter med kamera i handa før jeg følte at det ble bra, brukte utrolig lang tid på å komme gjennom skylaget.

 

 

Til dere andre, utrolig hyggelig med kommentarer, men vet ikke om jeg bør poste flere bilder med tanke på at de kanskje blir dårligere enn de jeg allerede har tatt ;)

 

Jeg skal prøve å fortsette i samme trenden som jeg allerede har gjort :)

Lenke til kommentar

Nydelige linjer i KLM-bildet - et av de bedre ut av vinduet-bildene. Bra komponert! :)

 

Morsomt med skrå linjer og tynt fokusplan - syntes spørsmålstegnet var morsomt, jeg.

 

Spesielt lys gir spesielle fargesirkler i ut av fokus-highlights. Noe virker derfor funky med hele kretskortet - kan den lille chipen til høyre være en ulovlig modchip, tro? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...