Gå til innhold

"Standard Gateway ikke tilgjengelig"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Standard gateway er som sagt IP-adressa til ruteren din. Er du kopla direkte til ruteren via kabel, eller trådlaust?

 

Viss 1: sjekk kabelen, og at kabelen er festa skikkeleg i båe endepunkter. Viss 2: sjekk at du har godt nok signal til ruteren, betongmurer og liknande kan forstyrra signalet. Viss du har eldre enn 802.11G-teknologi, kan det også vera at det er andre einingar som tek opp signalbandet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg byttet routeren (D-LINK DIR655) og kjøpten Asus 16 ett eller annet da jeg trodde det var routeren som var problemet. Men det er det ikke. Lurte derfor på om det var kabelmodemet, men det kan det heller ikke være: Har kabel fra kabelmodemet til routeren, og kablet derfra til PC og en kabel til en server. Og når jeg mister kontakten med internett, forsvinner også kontakten mellom pc og server. Sånn var det på både gammel og ny router. Har og byttet port på hovedkortet. (Asus GA-X58A-UD7). Så jeg har ingen peil på hva dette er,. Noen pratet om at det muligens var torrentsnedlasting som var skyld i dette. Og det går jo litt hardt med det her av og til... Noen med noen gode forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...