Gå til innhold

Uttak fra Betsson


Lekr

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta ut penger fra Betsson, og de skal visstnok overføre pengene via en tredjepart for å fortsatt kunne overføre til min vanlige bankkonto nå som den nye bankloven er på plass.

 

Pengene vil da antagelig bli overført til min bankkonto i en annen valuta enn NOK, og der kommer bankgebyrene inn i bildet. Postbanken tar et gebyr for å veksle til NOK, hvis jeg forstod det riktig.

 

Men jeg har en konto hos Moneybookers. Kan jeg bruke Moneybookers som et mellomledd og dermed unngå bankgebyrer? Moneybookers tar et gebyr for å overføre, men tror det bare er på 10-15 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det kommer i en annen valuta kan det bli svært dyrt dersom du må dekke dine egne omkostninger. Det er mulig for dem å dekke dine så hør gjerne med dem for sikkerhetsskyld. Hvis du har satt inn penger via Moneybookers tidligere så er jo det en grei løsning. Jeg ser på min mbkonto at withdraw fee er 14.35 NOK til bankkonto.

Lenke til kommentar

Hvis det kommer i en annen valuta kan det bli svært dyrt dersom du må dekke dine egne omkostninger. Det er mulig for dem å dekke dine så hør gjerne med dem for sikkerhetsskyld. Hvis du har satt inn penger via Moneybookers tidligere så er jo det en grei løsning. Jeg ser på min mbkonto at withdraw fee er 14.35 NOK til bankkonto.

 

Jeg har vært i kontakt med Postbanken i dag, og de sier at det er et gebyr uansett, men det blir nok kanskje lavere hvis pengene overføres i NOK?

 

Jeg tror Moneybookers kan overføre i NOK, dette fikk jeg som svar fra dem:

 

We would like to inform you that since we all withdrawals for your country of residence are sent out in NOK and your bank account is in NOK you should have no additional fees applied to your withdrawal transaction. The per transaction withdrawal fee is flat 1.80 EUR and will be taken out of your Moneybookers account balance and will not affect the amount you withdraw

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om en wiretransfer kan motparten velge å dekke dine omkostninger. Det mest vanlige er at det er en split og at hver part dekker sitt. Det er helt riktig at det er ett gebyr uansett, men da legger sender til i beløpet. F.eks tilbyr Pinnacle dette ved innskudd, mens man ved uttak må dekke det selv.

 

Hos Postbanken må du ut med 50kr hvis beløpet er under 5000kr og 100kr hvis beløpet er over.

Lenke til kommentar

Hos Postbanken må du ut med 50kr hvis beløpet er under 5000kr og 100kr hvis beløpet er over.

 

Så mine alternativer er:

 

1) Direkte overføring til min bankkonto på mindre enn 5000 kr -> 50 kr til Postbanken

 

2) Overføring via Moneybookers -> 50 kr til Postbanken pluss ca 15 kr til Moneybookers

 

?

Lenke til kommentar

Hos Postbanken må du ut med 50kr hvis beløpet er under 5000kr og 100kr hvis beløpet er over.

 

Så mine alternativer er:

 

1) Direkte overføring til min bankkonto på mindre enn 5000 kr -> 50 kr til Postbanken

 

2) Overføring via Moneybookers -> 50 kr til Postbanken pluss ca 15 kr til Moneybookers

 

?

Moneybookers har norsk konto så det vil ikke kommer andre gebyrer enn 15kr til Moneybookers ved alternativ 2.

Lenke til kommentar

Hos Postbanken må du ut med 50kr hvis beløpet er under 5000kr og 100kr hvis beløpet er over.

 

Så mine alternativer er:

 

1) Direkte overføring til min bankkonto på mindre enn 5000 kr -> 50 kr til Postbanken

 

2) Overføring via Moneybookers -> 50 kr til Postbanken pluss ca 15 kr til Moneybookers

 

?

Moneybookers har norsk konto så det vil ikke kommer andre gebyrer enn 15kr til Moneybookers ved alternativ 2.

 

Jeg forstod det slik at Postbanken skulle ha 50 kr uansett, men mulig jeg tok feil da :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...