Gå til innhold

Corsair HS1 vs Sennheiser PC 333D vs SteelSeries 7H USB


rakfisk

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på utkikk etter et nytt headset og etter å ha lest en del tester o.l. har eg komt frem til tre stk, men sliter med å bestemme meg for hvilket. Primær bruken er først og fremt spilling, men det vil bli brukt en del til musikk og.

Dei er alle tre basert på USB som passer meg bra siden eg ikkje har et dedikert lydkort, og at det vil bli brukt en del på laptop.

 

Corsair HS1 er helt nytt og har fått ganske positiv omtale av det eg har sett hittil.

 

Sennheiser PC 333D er også helt nytt og er derfor vansklig å finne noen tester av det, men det ser veldig lovende ut, og sennheiser er kjent for å vere et kvalitetsmerke. Men det er litt dyrere.

 

SteelSeries 7H USB er det siste alternativet. Det har fått en del positiv omtale og er litt billigere.

 

Noen her som kanskje har erfaring med disse og kan hjelpe meg med å bestemme meg?

Setter pris på alle svar!

Endret av rakfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Vil vel si at Sennheiser er de som har absolutt best lyd. Har selv Sennheiser HD 595, de har åpne klokker og du kan derfor ha de på hodet i timesvis uten å kjenne at de er der. Mens mine lukkede Beyers dt 770 pro blir varme og har ikke så høy komfort kontra sennheiser. Både Corsair og Steelseries er lukkede klokker og derfor varme.

 

Det er irriterende at Corsair har USB tilkobling, ikke vanlig minijack. Alle high-end lydprodukter i dag bruker minijack, Beyerdynamic, sennheiser, denon osv.

 

 

Ved USB er bare lydkortet flyttet ut av pc'n og til den eventuelle USB-enheten, det må analogt ut fra den og til headsettet uansett.

Også lyder det likt på så å si alle maskiner. Derfor kan du ikke koble den til en DAC eller forsterker, noe du gjør med dyre hodetelefoner.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...