Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows blinker ca. hvert tredje sekund


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Dell Precision M70 som brukes kun til å styre en plotter (ettersom driverne kun er tilgjengelig for Windows XP).

Nå har det imidlertid skjedd noe som gjør PCen nærmest ubrukelig.

 

Når man starter opp PCen, kommer det ikke noe opp på skjermen før windows XP-oppstartsskjermen. Når man kommer inn i Windows, blinker skjermen (og blir sort) omtrent hvert andre til tredje sekund. Musepekeren henger seg opp litt før hvert blink. I tillegg får musepekeren noen små sorte streker i kanten.

 

Det er mulig å gjøre ting på PCen, men det blir veldig begrenset når den blinker og henger seg opp konstant. Problemet går ikke bort selv om den får stå noen timer.

 

Like før problemet oppsto hadde jeg avinstallert endel programmer på PCen, men dette var kun programmer jeg visste hva var, og som ikke var i bruk lenger. Likevel, da jeg restartet PCen etter å ha avinstallert ting, begynte denne blinkingen.

 

Jeg får ikke reinstallert vha. reinstallasjons-cd, siden jeg ikke får noe skjermbilde før jeg er inne i windows.

 

Det er ikke et problem med selve skjermen, ettersom påloggingsbildet til windows vises fint, og pcen henger seg som sagt opp før hvert blink.

 

Det er ingen unormale prosesser som kjører i task manager.

 

Hva kan dette problemet være, og har dere forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsøkt å installere nyeste skjermdriver, men har fremdeles samme problem. Det er jo også slik at jeg ikke får noe bilde opp på PCen når den booter, så det kan jo tyde på at det er noe annet.

 

Har også prøvd å ta ut CMOS-batteriet og sette det inn igjen, men fremdeles ingen forskjell.

 

Noen flere som har forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...