tokerud32 Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Hei, skal ha meg en ny pc nå så jeg har noe å drive med i vinter : ) kikket litt rundt på komplett å fant ut at jeg skal kjøpe en såkalt "pc i deler" som du får på komplett. altså løsdeler som blir satt sammen til en pakke da, som jeg bygger selv. men nok om det. kikket litt rundt da som sagt, å fikk valgt ut 2 pcer som jeg syns så greie ut. men jeg får ikke bestemt meg hvilken jeg vil satse på. når det kommer til utseende, er begge nesten like. Så det er ikke det som er problemet. er mere det som er inni. prisen å, er jo den samme. Pcen skal i utgangspunktet bli brukt til gaming, så derfor vil jeg ha no med bra prossesor og grafikk. det har jo igrunn begge disse maskinen, så derfor blir valget veldig vanskelig. er jo sikkert ikke så veldig viktig hvem jeg tar, men vil bare ikke gjøre et bomkjøp, når jeg heller kunne spurt her å ha ungått akkurat dette. nei, nå blei det mye tull på en gang her. helt enkelt; hvilken pakke er det beste valget? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714
Mikkis2k Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 visst ikke jeg husker helt feil så er Amd versjonen det beste valget i ytelse på spill, men ville ventet til det ble mer svar her:)
rulleguru Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Best ytelse forhold til pris isåfall, ikke generelt.
Mikkis2k Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 (endret) Best ytelse forhold til pris isåfall, ikke generelt. ville sakt i5 utgaven men HK støtter ikke Crossfire! så amd versjonen trur jeg er bedre i og med at intel versjonen trenger nytt hk for å oppgradere:P men som jeg sa erke helt sikker :/ Endret 24. september 2010 av Mikkis2k
drbuggs Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Ikke i tvil i det hele tatt mellom de to, AMD versjonen.
Mikkis2k Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 drbuggs kan stemme det.. 955 kan jo OC enkelt au visst du vil det:)
tokerud32 Skrevet 25. september 2010 Forfatter Skrevet 25. september 2010 så AMD utgaven er den beste av de to altså? er ikke det i5 greiene ganske fancy da?
drbuggs Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 Markedsføringens makt. Phenomen x har 4 kjerner, i5 har 2 men ser ut som 4 pga av hypertrheading. AMD pakken har også bedre hovedkort pga av sli muligheten , du har to 5770 i sli som burde gi bedre ytelse enn 5850, etc etc. Men hvis man absolutt vil betale mer for å få merkenavnene intel og i på ....
LoveAmiga Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 Markedsføringens makt. Phenomen x har 4 kjerner, i5 har 2 men ser ut som 4 pga av hypertrheading. AMD pakken har også bedre hovedkort pga av sli muligheten , du har to 5770 i sli som burde gi bedre ytelse enn 5850, etc etc. Men hvis man absolutt vil betale mer for å få merkenavnene intel og i på .... Hva i all verden? Slutt å gi "råd" når du ikke vet hva du snakker om takk.
LoveAmiga Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 Her er forresten en sammenligning mellom de 2 prosessorene http://www.anandtech.com/bench/Product/191?vs=88 Som du ser er i5'en en god del bedre.
Slaps Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 (endret) I og med at du skal bygge selv, ville jeg valgt å kjøpe delene helt separat, alstå ikke i sånne pakker. Du får velge mellom de helt nyeste delene og kan handle i billigere butikker. Valg av deler kan vi hjelpe deg med! Er budsjettet max 8000kr? Skal du overklokke? Hvilke spill spiller du? Er det viktig at pcen er stille? Endret 25. september 2010 av Slaps'ærn
arco3 Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 Markedsføringens makt. Phenomen x har 4 kjerner, i5 har 2 men ser ut som 4 pga av hypertrheading. AMD pakken har også bedre hovedkort pga av sli muligheten , du har to 5770 i sli som burde gi bedre ytelse enn 5850, etc etc. Men hvis man absolutt vil betale mer for å få merkenavnene intel og i på .... Intel i5 760, som er i denne pakken, har 4 kjerner. i5 6XX derimot har kun 2 kjerner. Sli er Nvidia, ATI har crossfire. Til TS: Jeg ville nok plukket ut delene selv, men av disse to pakkene hadde jeg mest sannsynlig valgt AMD-pakken.
NiJoh Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 http://www.dustinhome.no/pd_5010470018.aspx den slår begge pc pakkene
Flimzes Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 Her er forresten en sammenligning mellom de 2 prosessorene http://www.anandtech.com/bench/Product/191?vs=88 Som du ser er i5'en en god del bedre. Sist jeg sjekket rendret ikke cpu grafikk. To hd5770 vil i de fleste tilfeller være raskere enn et hd5870, og dermed mer eller mindre gruse hd5850, så til spill er AMD-løsningen et bedre valg
Slaps Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 (endret) Her er det forslag som gir mye mer for pengene. Det skjermkortet er like godt som 5850, lager mindre lyd og kan overklokkes en god del. I tilegg støtter pcen 6GB/s sata , UBS3 og SLI Som betyr at du kan putte inn et ekstra MSI GTX 460 Hawk senere og få en skikkelig grafikk boost EDIT: Du får mer grafisk ytelse med 2x 5770, enn 1x 5850 / 1x GTX 460, men jeg mener det er verdt å vente litt til du kan kjøpe et ekstra GTX 460 kort (tenk fremtid og oppgraderingsmuligheter). Endret 25. september 2010 av Slaps'ærn
drbuggs Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Markedsføringens makt. Phenomen x har 4 kjerner, i5 har 2 men ser ut som 4 pga av hypertrheading. AMD pakken har også bedre hovedkort pga av sli muligheten , du har to 5770 i sli som burde gi bedre ytelse enn 5850, etc etc. Men hvis man absolutt vil betale mer for å få merkenavnene intel og i på .... Intel i5 760, som er i denne pakken, har 4 kjerner. i5 6XX derimot har kun 2 kjerner. Sli er Nvidia, ATI har crossfire. Til TS: Jeg ville nok plukket ut delene selv, men av disse to pakkene hadde jeg mest sannsynlig valgt AMD-pakken. Takk hehe Så ikke det i farta, har hatt så mange innom som har fortalt om dem flotte 4 kjerners i5 'en sin i det siste når det var 6xx
tokerud32 Skrevet 26. september 2010 Forfatter Skrevet 26. september 2010 Hei, takker for svar! altså om jeg kjøper en såkalt "pakke" eller ikke spiller ingen rolle, men hadde vært fint om de fleste delene kom fra samma sjappa ihvertfall. Dataen skal brukes til spill ja, og det hadde vært fint om jeg ikke hadde trengt å bekymre meg for grfikkinstillingene. hvis dere skjønner hva jeg meiner når det kommer til støy så er egentlig ikke det et tema for meg, bare den ikke er helt på jordet liksom : ) det med overklokking er egentlig det samma : ) budsjett er på ca 8k ja : ) Så om noen av dere som har litt mer peiling hadde tatt seg tid til å satt sammen en pakke hadde det vært flott : ) skjerm å div, ordner jeg med selv. på forhånd, takk! : ) btw - spiller mest 1.person shooter, atlså mw2, bc2, men er også glad i såkalte "grafikktunge" spill da, som AC o.l
Atherius Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Ville egentlig gått for et oppsett noe liknende det Slaps'ærn linket til. Da har du muligheten til å kjøpe enda et GTX 460 hawk og kjøre dem i SLI. Da har du mer kraft enn et HD 5970! Og vil garantere deg max settting i alle spill en stund https://prisguiden.no/profil/lister/118850 Ville ha skiftet harddisk til en samsung spinpoint f3 1tb som koster rundt 500kr. Ville også sett etter en annen type RAM, men ellers er oppsettet helt kurant
Slaps Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 (endret) Ja, som Bezzzy sier. Har du en hundrelapp eller to ekstra kjøp Spinpoint F3 1TB og bedre RAM Disse er gode brikker. Endret 26. september 2010 av Slaps'ærn
tokerud32 Skrevet 26. september 2010 Forfatter Skrevet 26. september 2010 Takk for svar! Så dere vil påstå at du får mer for pengene med et slikt oppsett? : ) Nå skal jeg ikke være kranglete, men hva om jeg sier at jeg vil ha ati kort isteden for nvidia. støtter hovedkortet crossfire?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå