Gå til innhold

iPhone for knotete - hva er alternativet?


Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 3 ukene hatt det teknologiske vidunderet iPhone 4 i lomma, alt fungerer og den er jo helt super, MEN. Hva gjør jeg på en telefon? Jo, ringer, sms og epost. Alt annet blir for meg bare rot og da føles den litt svær å drasse på, samt at 5000 i tlf er alt for mye synes jeg.

 

Jeg trenger egentlig bare en telefon som er kjapp å skrive sms på, grei epostklient og god batteritid og lydkvalitet ved samtaler. Jeg har litt store hender så det blir litt knotete å sende sms på iphone også. Vet ikke om det er noe bruktmarked for slikt, men:

 

Er f.eks. SE X8 noe for meg?

 

Andre alternativer, jeg har null oversikt over hva som finnes på markedet.

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger altså ikke smarttelefon, men en standard telefon med epostklient. Vil du ha fulltastatur eller holder det med talltastatur og T9? Om det holder med talltastatur og T9 så kan du vel kjøpe hva som helst fra Nokia eller Sony Ericsson.

 

X8 er sikkert ikke noen dum telefon, men om du sliter med å skrive på en iPhone så tror jeg ikke det er en god idé å kjøpe en telefon som er enda mindre, og bare har skjermtastatur. Da ville jeg heller ha sett på en X10 Mini Pro, som har fysisk tastatur. Den er også mindre enn X8 (og iPhone). "Ulempen" er at X10, som X8 og iPhone, er en smarttelefon, men du MÅ jo ikke stappe den full av unyttige apps heller, da.

 

X10 Mini Pro koster knapt 2500,-, se her: https://prisguiden.no/produkt/123319

Lenke til kommentar

Du trenger altså ikke smarttelefon, men en standard telefon med epostklient. Vil du ha fulltastatur eller holder det med talltastatur og T9? Om det holder med talltastatur og T9 så kan du vel kjøpe hva som helst fra Nokia eller Sony Ericsson.

 

X8 er sikkert ikke noen dum telefon, men om du sliter med å skrive på en iPhone så tror jeg ikke det er en god idé å kjøpe en telefon som er enda mindre, og bare har skjermtastatur. Da ville jeg heller ha sett på en X10 Mini Pro, som har fysisk tastatur. Den er også mindre enn X8 (og iPhone). "Ulempen" er at X10, som X8 og iPhone, er en smarttelefon, men du MÅ jo ikke stappe den full av unyttige apps heller, da.

 

X10 Mini Pro koster knapt 2500,-, se her: https://prisguiden.no/produkt/123319

 

Det jeg har sett på X10 mini er at man får opp 9 taster når man skal skrive SMS, så enklere ut enn qwerty-tastatur, men ser mange skriver den fort blir ripet opp - ikke bra.

 

Jeg var egentlig godt fornøyd med min rimelige T9-Nokia 33-etellerannet så hvis det finnes noe billig og greit så gjerne for meg.

 

Jeg kunne tenkt meg en smarttelefon da jeg lytter mye på musikk via Squeezebox og Android og iPhone kan settes opp som fjernkontroller, veldig kjekt.

Lenke til kommentar

Killer mobil med skikkelige taster og bra lyd:

 

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=566675

 

Pga havarert Nokia E90 Communicator har jeg bestilt en over-hills-and-far-away smartmobil - HTC Desire HD, og kan iallefall si sikkert at den 400 kroners Samsungen jeg har som nødløsning har batteri som ingen smarttelefoner kan matche...

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...