Gå til innhold

Spm angående årsstudium.

Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP
Skrevet

Har ikke de beste karakterne(3,1 i snitt+ 4 alderspoeng og 2 militærpoeng) og har lyst til å komme inn på NIH, på toppen av alt gikk jeg formgivning, men fikk bra i gym og breddeidrett hvis det skal hjelpe noe. Skal studere neste år og er villig til å ta et årstudie hvis det gjør det enklere for å komme inn på NIH. Er det slik at hvis jeg tar et årstudie i fek.s pedagogik eller noe annet så vil jeg da få 60 studiepoeng og bedre sjangsene betydlig for å komme inn på div. studier?

Takker til svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke de beste karakterne(3,1 i snitt+ 4 alderspoeng og 2 militærpoeng) og har lyst til å komme inn på NIH, på toppen av alt gikk jeg formgivning, men fikk bra i gym og breddeidrett hvis det skal hjelpe noe. Skal studere neste år og er villig til å ta et årstudie hvis det gjør det enklere for å komme inn på NIH. Er det slik at hvis jeg tar et årstudie i fek.s pedagogik eller noe annet så vil jeg da få 60 studiepoeng og bedre sjangsene betydlig for å komme inn på div. studier?

Takker til svar.

Du får to ekstrapoeng per 60 studiepoeng, så det hjelper deg ikke betydelig. Her lønner det seg nok å ta opp fag.

Skrevet

Han har allerede 2 poeng for militæret. Du får maks 2 poeng for enten militæret eller høyere utdanning, så det hjelper ingenting å ta et årsstudium.

At du fikk gode karakterer i gym betyr heller ingenting... Bare poengsummen som teller.

Du må rett og slett ta opp fag du gjorde det dårlig i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...