Danny Boy Skrevet 21. september 2010 Skrevet 21. september 2010 Hvilke av de to nett-tjenestene mener dere har det største potensialet innen å leie/kjøpe filmer på nettet? Her er hva jeg synes om begge så langt: Voddler + Gratis-filmer (stor pluss! for denne valgfriheten) + Vakkert og godt strukturert webdesign - Ikke så stort utvalg (men vokser håper jeg) - Har hørt at de bak Voddler benytter mye "closed"-kode når de egentlig burde bruke mer "åpen kode"-løsninger... Headweb + Stort utvalg + Mulighet for kjøp og leie (har ikke funnet noen kjøpsfilmer enda da...) + Har hørt at de bak Headweb benytter mer "åpen kode"-løsninger - Krever Silverlight på enkelte filmer. - 2 kr. dyrere enn Voddler xD - Ingen gratisfilmer (stort minus!) Slik jeg føler det, så er det Voddlet som har det største potensialet. Nettsiden deres er herlig, i tillegg kan man se mange filmer gratis. Ikke er prisene glane i det hele tatt. Eneste jeg savner er mulighet for å kjøpe filmer i HD (H624 i MKV ) og et større utvalg selvfølgelig. Hvilken tjeneste mener dere jeg heller bør bruke pengene på?
Danny Boy Skrevet 28. september 2010 Forfatter Skrevet 28. september 2010 Beklager for bump, men ingen som har noen meninger her? Hvilken tjeneste er deres favoritt/ville dere helst støttet selv?
stavanger-ove Skrevet 4. oktober 2010 Skrevet 4. oktober 2010 Altså utifra det du skriver så hvet jeg ikke hvilke filmer du er ute etter, men jeg hadde gått for headweb OG voddler, Jeg er enig i at filmene burde være i HD kvalitet. Vi får håpe voddler kommer med større utvalg :-)
Danny Boy Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Skrevet 6. oktober 2010 Takk for svar Ja, det er det jeg gjør for tiden, bruker begge tjenestene. Eller jeg bruker Voddler, mens storebror bruker Headweb. Men siden Headweb bruker både Flash og Silverlight, er det en mulighet for at de i fremtiden kanskje går over til HTML5 video? SKifter glatt over til Headweb da i hvert fall!
Blåbær Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 HTML5 kommer nok aldri siden det ikke finnes noe kopibeskyttelse eller drm innbakt i html5. Liker voddler men syns løsningen deres er litt for krevende for maskinen.
Danny Boy Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Adlri HTML5 video? Trist Fant nettopp utav nå at Voddler muligens aldri kommer til å støtte Linux plattformen. Det mest tragiske er vel at det ikke er et teknisk problem, men politisk. Siteter det jeg fant: Many of you have requested for Voddler to support Linux. We can now tell you that unfortunately we will not release any client for Linux. This is because we have not received the rights to develop the client. We think it's terribly sad like all of you who has asked for Linux and we apologize that you all had to wait for such a long time for an answer. http://getsatisfaction.com/voddler/topics/when_will_there_be_a_linux_client Voddler-teamet får ikke lovt til å lage en Linux klient fra filmselskapene. Det er bare helt idiotisk Jeg har jo gått over til nyeste Ubuntu nå for tiden, så kommer nok til å holde meg til Headweb foreløpig. Endret 11. oktober 2010 av Danny Boy
Blåbær Skrevet 11. oktober 2010 Skrevet 11. oktober 2010 HTML5 video er bare en tagg med videolink, ingenting spesielt annet enn at nettleseren har videokodek innebygget og ikke gjennom flash, divx el lignende teknologier. Folk har hypet opp html5.
Danny Boy Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Skrevet 16. oktober 2010 Det er jo det som er så genialt med HTML5 video Å slippe flash/silverlight, øke fokuset på filmkvalitet uten å trenge noe tredjepartsprogram. Konseptet er ikke noe svært og avansert, men diggbar simpelt. Ang. HTML5 video og DRM. Headweb er jo drm-fri, så dette burde jo ikke være noe problem egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå