Gå til innhold

Planetside? Hvor mye koster dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like forbannet...hva får jeg ut av et onlinespill av dagens kaliber versus en skikkelig bra film? :roll:

 

Skal jeg betale noe i nærheten av den prisen må onlinespill bli betraktelig bedre. Jeg kjøper meg heller singleplayerspill og spill med 'vanlig' multiplayer enn å betale i dyre dommer for noe som ikke varer.

Lenke til kommentar
Like forbannet...hva får jeg ut av et onlinespill av dagens kaliber versus en skikkelig bra film? :roll:

 

Skal jeg betale noe i nærheten av den prisen må onlinespill bli betraktelig bedre. Jeg kjøper meg heller singleplayerspill og spill med 'vanlig' multiplayer enn å betale i dyre dommer for noe som ikke varer.

 

Vel, det er tydeligvis gøy nok til at mange foldige millioner mennesker verden over, spiller onlinespill per i dag. Og når det gjelder dett første spørsmål: Er ikke dette som å spørre "Er jeg en Gamer?" :D

Lenke til kommentar

Nei...det er det ikke.

 

Nå har det seg slik at jeg er tilhenger av mange underholdningsmedier, spesielt spill (mer spesifikt; PC-spill) og film.

 

Onlinespill trenger å utvikle seg mer for å kunne dra inn litt mer kresne gamere. Det finnes et par stykker som skiller seg ut, og faktisk ikke er så ille. Problemet er at når folk kommer over 'wow-faktoren', når man blir vant til å spille sammen med denne mengden folk, og kun ser spillet for det det er, kan det rett og slett ikke konkurrere med andre spill på mer enn noen få ting (og disse tingene er direkte relatert til antall spillere).

 

Først når utviklerne kommer over denne første fasen med uinspirerte, lite innovative og kjedelige spill og faktisk utnytter den mengden med folk de har tilgjengelig vil det bli noe spennende. At flere og flere folk får raskere internettilgang, samt at gjennomsnitts-PC'en stadig blir kraftigere bidrar også til å gjøre det enklere for utviklerne å gjennomføre litt mer 'spennende' titler.

 

Med Planetside har det faktisk kommet seg, nye idèer kommer på banen, og det vil forhåpentligvis bli færre av de utallige standard RPG spillene, men vi har ikke engang begynt å skrape på overflaten av potensialet til onlinespill.

 

Jeg for min del gidder ikke å kaste meg på karusellen riktig enda....og det betyr pent lite om jeg er gamer eller ikke...jeg spilte PC-spill før jeg kunne gå (det er faktisk fakta, ikke bare noe jeg sier), og har nok spilt flere timer per dag i gjennomsnitt enn mange av dere. (og det er heller ikke noe jeg tar rett ut av luften...)

Lenke til kommentar
Hah! Særlig at jeg betaler 70-80kr måneden for et online-spill. Flåeri!!

 

Jeg er ingen forkjemper for onlinepriser, men tenk deg dette: Du betaler samme for to timer på kino. I et onlinespill får du mer eller mindre ubegrenset spilletid en hel måned for samme prisen.

 

Men du betaler 400kr for å få spillet i første omgang, og da får du bare 1 gratis måned. Mens med 400kr til Battlefield 1942 behøver du ikke betale mer for å spille.

 

Øystein

Lenke til kommentar

Går ikke ann å sammeligne et MMORPG med et vanlig spell, som f.eks. BF1942.

 

MMORPGs trenger mange og raske servere for å holde de gigantiske online-verdenene oppe.. Båndbredde er heller ikke akkurat så billig når man har 4-5000 brukere per server.

 

Man har også folk som alltid sitter å lager nye ting til spillet - samt retter bugs, og alle disse trenger selvfølgelig også lønn.

 

I BF får man en patch i ny og ne.. Men man må BETALE for å få de virkelige fancy-smancy'e oppdateringene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...