Gå til innhold

Innkjøp av subwoofer. Hvilken skal jeg velge


CoCaX

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter nå å ser på ny subwoofer. Har funnet 3 forskjellige men vet ikke hvilken jeg skal velge. Film - musikk: 60-40. Har et medium rom. Når det kommer til musikk så hører jeg på alt fra rock til electronica til rap. Det jeg ser etter i subwooferen er et godt punch slik det kjennes i brystet;) Hvilken skal jeg velge og har noen erfaringer med dem?:D

 

XTZ 12.16

http://www.surround.no/product/485722/XTZ-99-W12.16-High-Glossy.html

 

SVS PC12-NSD

http://www.lsound.no/Avdelinger/Produkter/H%C3%B8yttalere/Subwoofere/SVS/SVS-PC12-NSD-Subwoofer---12-basselement-og-325W-100155.aspx

 

MJ Acoustics

http://www.audioaffair.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=3012

 

Takk for alle svar:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første der virker til å være lettest tilgjengelig og ha en leveling pris.
Det kan nevnes at Lyd og bilde testen de linker til har gitt den terningkast 6 på bla. det grunnlaget at den kostet 3100,- og ikke 4400,- (m/frakt).

Gjorde ett finn.no søk og ser en som selger 10" varianten for 1800,-

Har forøvrig ingen erfaring med noen av dem. Lykke til!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Definitive technology supercube III

 

Definitive subwooferene er helt sinnsyke.

Dette er den minste av dem.

 

16 Hz – 200 Hz

Forsterker: 650 watt Klasse-D.

Elementer :1x7,5" aktivt i trykkammerkonfigurasjon med 2x7,5” slaver.

 

Daryl Wilkinson - Home Theater:

 

"…the SuperCube III is as spritely in performance as it is powerful…this incarnation of the SuperCube can slap you or whap you — or simply stomp you into the ground if it so chooses."

 

Ikke mange 7.5 tommers woofere som nesten slår pusten ut av deg.

 

Hvorfor kjøpe noe bra når du kan kjøpe noe som er overkill for bare et par laken ekstra.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Definitive technology supercube III

 

Definitive subwooferene er helt sinnsyke.

Dette er den minste av dem.

 

16 Hz – 200 Hz

Forsterker: 650 watt Klasse-D.

Elementer :1x7,5" aktivt i trykkammerkonfigurasjon med 2x7,5” slaver.

 

Daryl Wilkinson - Home Theater:

 

"…the SuperCube III is as spritely in performance as it is powerful…this incarnation of the SuperCube can slap you or whap you — or simply stomp you into the ground if it so chooses."

 

 

 

 

Ikke mange 7.5 tommers woofere som nesten slår pusten ut av deg.

 

Hvorfor kjøpe noe bra når du kan kjøpe noe som er overkill for bare et par laken ekstra.

 

 

fordi du kan kjøpe bilsubb! det er mye bedre! har selv en 15" stroker stående i stua, den slår f*** meg hjerterytmen ut av takt!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel. Jeg må si jeg er veldig hifi-interessert og har lest det nyeste av det nyeste i mange år nå, "Definitive technology supercube III" har aldri vært nevnt. Det har heller ikke en bilsub i stua. XTZ 12.16 er en ekstremt god sub, denne har fått massevis av gode kritikker og blir anbefalt i hver eneste tråd på avforum.no i denne prisklassen. SVS PC12-NSD kan jeg si akkurat det samme om. Både XTZ og SVS er totalt ledende i sine prisklasser, du må bare velge din prisklasse og gå for enten en av de to, du får ikke mer "bang for the buck" per dags dato.

 

Når du snakker om det å "slå deg i brystkassa" tror jeg du har missforstått. En sub som spiller under 80hz (noe nesten alle hifi-suber gjør), slår deg ikke i brystkassa med mindre du har et ekstremt isolert rom. Jeg kan ikke så alt for mye om dette så hvem som helst kan skyte meg, men disse frekvensene er for dype til å gi noe virkelig punch. Det er frekvensene mellom 150-100hz som somregel gir deg punchet i brystkassa, men disse kommer fra frontene ;) Men da igjen, missforstå meg rett :p Har du en meget godt isolert kjeller med 2x. 12" SVS elementer får du antagelig et smil om munnen til nabogutten som har sine "6x 15" basselementer", det er vanvittig morro med dypbass som prøver å slå deg i brystet ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville personlig gått for SVS'en, dette mest fordi den vil eie alt annet i denne prisklassen til både film og musikk. Vil du litt ned i pris, ville jeg definitivt gått for XTZ'en.

 

"punche" i brystet som folk snakker om kommer på ca 80hz og oppover, dette er den typiske techno/disco bassen.

 

Kjøper du derimot SVS'n og setter på filmer som Avatar og Ice Age vil du sitte o sofaen med et stort glis rundt munnen og en nabo som hamrer og slår på døra. SVS subben kan spille helt ned til typ 12hz, noe som rister og dundrer noe helt forferdelig, men herregud så deilig det er ;)

Lenke til kommentar

Jeg har XTZ subben.. Den gjør egentlig alt det ønsker den skal gjøre.. Bruker den til musikk og til film og den gjør en kjempe jobb..

 

SVS er egentlig bare bedre enn XTZ, den er overlegen når det kommer til film og har mulighet til og gå til veldig lave hz.. Men den er stor og blir veldig synlig i rommet..

 

Jeg tror du blir fornøyd med XTZ, det er en billig men veldig god Sub og jeg syntes den ser bra ut sammen med høytalerene..

Men SVS er dyrere og bedre, enkelt og greit..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...