Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Verdt å montere rieger kit på bilen?


Blabla1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å spare penger(uff) til å tune bilen i tyskland når snøen smelter 2011. Da mener jeg ekstrem forvandling. Relakkering, bytte felger og montere body kit. Alt skal være gjort i tyskland eller et skikkelig verksted i polen. Body kitet heter Rieger. Legger ut bilde av bilen nå og hvordan den forhåpentligvis skal se ut.

 

Så lurer jeg egentlig litt på hvor mye dette kommer til å koste og om det er penger ut av vindu? Jeg syns hvertfall den ser mye bedre ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bilen din er verdt 350 000,-, og du bruker 20 000 på bodykit, og enda 20 000 på lakkering av bodykittet, vil den være verdt 350 000,- etterpå, kanskje mindre.

 

Eneste forskjellen er at hvis du skal selge bilen igjen, vil det bli en mindre gruppe potensielle kjøpere.

 

Selvfølgelig kan du møte på en tulling som faktisk vil betale ekstra for en ferdig stylet bil, men vi må ha såpass mye tro på menneskeheten at vi må se bort i fra det.

 

Styling er noe du gjør fordi du vil det. Bil er på ingen som helst måte noen investering, men det er jo veldig moro da!

 

Jeg ville ikke byttet farge på en såpass ny bil. En omlakkering blir sjeldent like bra som orginallakkeringen. Dessuten er det dyrt, da det går det mange timer på demontering.

 

Hvis du lakkerer den hvit, kommer den til å bli tungsolgt.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Okey, verdi tapet kan jeg leve med tenker jeg. Problemet blir at lakkeringen ikke vil se like bra ut som orginallakkeringen. Det kan gjøre at jeg ombestemmer meg.

 

Så vidt jeg vet passer ikke det rieger kitet til en svart bil.. Men jeg går ut ifra at vanlig svart til hvit metallic i utgangspunktet blir bedre. Tillegg til at det blir en del steinsprut og slengende dører på parkeringsplassen til sommern kommer.

 

Håper det finnes noen verksted som kan gjøre det bra til en ok pris.

Lenke til kommentar

Dessuten ramler Rieger i staver med mindre du er utrolig forsiktig.

 

Det stemmer ikke. Rieger har skjerpet kvaliteten betraktelig de siste årene, og er nå på linje med Caractere og Oettinger.

Men selvfølgelig, jo lavere bil man har, jo mer forsiktig med man være.

 

Joda, skal jo ikke stemple Rieger for mindre bra for evig tid. Alt forbedrer seg jo, men jeg personlig har hatt en mindre bra opplevelse med Rieger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Jeg vurderer å spare penger(uff) til å tune bilen i tyskland når snøen smelter 2011. Da mener jeg ekstrem forvandling. Relakkering, bytte felger og montere body kit. Alt skal være gjort i tyskland eller et skikkelig verksted i polen. Body kitet heter Rieger. Legger ut bilde av bilen nå og hvordan den forhåpentligvis skal se ut.

 

Så lurer jeg egentlig litt på hvor mye dette kommer til å koste og om det er penger ut av vindu? Jeg syns hvertfall den ser mye bedre ut.

Tja, rieger har begynt å levere styling i god kvalitet og passformen skal vistnok være "lego-fit" (smekk på og det sitter som det skal)

Men jeg syntes du burde droppe rieger og heller gå for noe s-line styling eller lignende.

Det jeg gjør når jeg styler biler er:

1: Senk

2: Felger

3: Valgfritt. Det viktigste er rett senk og riktige felger etter min mening. :p

Omlakkering syntes jeg du burde la vær med. Var fin originalfarge på bilen.

Så skal du ha en virkelig pen bil sats på senk, felger og s-line ;) (Eller kjøp en bmw :ph34r::tease:

Lenke til kommentar

Jeg driter i relakkeringen og Rieger kitet. Når sommern kommer skal jeg putte på Et eksosanlegg fra Milltek og noen stilige felger. Muligens soting av vindu bak + senk. Må se hvor mye penger jeg har :)

 

Legger ut et par bilder, hvis noen har noen tips til hva jeg bør gjøre?

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...