Gå til innhold

Fjerne "ølmage".


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nettopp begynt på treningsstudio og kunne trenge noen tips til hva jeg bør trene. Men først og fremst vil jeg bli kvitt min "ølmage".

Jeg har en høyde på 1.87 m. Jeg har en normal kropp som alle andre. Eneste unntak er at armene mine er tynne og magen min er litt stor. Hver gang jeg prøver å spise for jeg aldri fett på det riktige stedet (armene) og alt ender opp i magen.

Nå er det slik at magen min strekker seg 2-3 cm ut. Dette er noe jeg vil bli kvitt og få en flat mage. Er bare litt irriterende å få sånne "ringer" hver gang jeg sitter.

Er det noen som kunne gi meg noen ideer for hva jeg bør trene/gjøre for å bli kvitt ølmagen og få en flat en? De fleste sier at jeg bør jogge og spise sunt, men jeg ser ikke noen resultater. Noen mener at jeg bare bør trene magen og bare få muskler over fettet, noe jeg ikke synes er fint. Og noen måter å få større armer på? :) Ikke så store da, men vil ikke at de skal være så tynne hehe.

 

Takk på forhånd!

Endret av maXini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Proteinsparende modifisert faste (2.5g protein per kilo kroppsvekt, ubegrenset mengde grønnsaker med karbohydratinnhold under 5g/100g, ingen fett) til magen er borte, så bygger du musklene. Hvis du har lite muskler å miste i utgangspunktet, så ville jeg absolutt gått for dette.

 

Evt. periodisk faste (www.leangains.com). Tar gjerne lengre tid, men du er mye friere angående hva du spiser.

Lenke til kommentar

Anbefaler mye trening. Er ikke slik at du må løpe, gå i høyt tempo forbrenner (nesten!) like mye kalorier. Kosthold er også viktig. Faktisk like viktig. Ikke bare hva du spiser, men også hvor mye :) Jeg anbefaler at du starter med 30 min kjappgang / løping (etter hvor godt trent du er fra starten av) og jobber deg oppover. Jeg gjorde det, og var til slutt på mellom 1 og 2 timer løping hver dag. Du burde starte med 2 / 3 ganger i uken. Når det kommer til armene må du pumpe jern, men vær så snill ikke bare tren armene!!. Hele kroppen MÅ trenes, for at det skal bli "likevekt". Magetrening er ikke viktig i starten, da det ikke vil vises før fettet er borte. (du skal ikke skippe magetrening, men ikke prioriter det framfor f.eks. ryggtrening) Vil også anbefale øvelser som bruker store og mange muskelgrupper (markløft, knebøy ect.) da disse bruker store deler av kroppen, dette gjør at du får en balansert trening. Når det kommer til armene har jeg en tommelregel at triceps skal trenes like mye som biceps.

 

håper dette hjelper :) lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...