Gå til innhold

Problemer med 7.1 anlegg


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har problemer med mitt gamle 7.1 anlegg, det begynner å bli nærmere 6-7-8år gammelt nå trur jeg.

 

Serounden er koblet til hovedkortet med 3 ledninger (grønn, svart og gul), som går over i 4 ledninger (grønn, svart, gul og brun).

 

Problemet er at jeg ikke får PCen til å kjøre ut på mer enn grønn utgang i hovedkortet, selv om jeg trur jeg har stilt den riktig inn på 7.1 seround.

 

Lyden som kommer ut av anlegget er 2.1 selv om kun en av ledningene (grønn) er koblet til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis det er musikk du har prøvd på heletiden så er det ikke rart du har fått stereo:P Musikk er som regel på stereo. Jeg velger aldri å plugge på de 2 ekstra høytalerne baki for å få musikken i surround(uansett jeg kan det) Så blir jo musikk bare rar xD Musikk skal være i stereo. Så sett på en film du vet det er surround i å prøv mer derfra:P

Lenke til kommentar

All lyd er veldig uspesifikt da det ikke sier noe om du virkelig har noen surround-kilder/surround-materiale å spille av, og om programmene du prøver med er stillt inn til at du faktisk har 5.1 annlegg.

 

Stereo i alle kanaler pleier å være mulig å stille inn på receiveren, ikke for at jeg skjønner hva du skal med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...