Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vakum i dieselfilter på Hilux


FreakAngel

Anbefalte innlegg

Kjører en Toyota Hilux 96 mod som fra tid til annen stopper pga et merkelig vakum i diesel systemet .Under diesel filteret sitter det en liten plast vingemutter som jeg skrur opp når dette skjer og da hører man at den suger inn luft. altså det er et vakum og diesel tilførselen stopper. nå har han som eier bilen prøvd det han kan , bytta håndpumpesaken som sitter på toppen av filteret og det har gått bra lenge, men nå har det altså begynt på nytt. Har sjekka alt av luftinger på bilen og tilogmed boret et bittebittelite hull i diesel lokket så den i alle fall ikke drar på seg vakum den veien. Noen som kan ha noen ide om hva detta kan være? han som eier bilen er mekaniker og han og andre har klødd seg i hodet over detta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm ja nei jeg veit ikke helt... men har somregel aldri under halv tank på bilen.. nå i dag som detta skjedde hadde jeg helt full tank. husker ikke åssen det har vært de andre gangene.

men ja noe er det jo som tetter.. eller hadde det jo ikke skjedd. tror eieren av bilen har skifta alt av slanger, men veit ikke om han har sjekka innvendig i tanken. åssen får man sjekka det uten å demontere og dele tanken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...