Gå til innhold

Hjelp! Desire sender/mottar noe ukontrollerbart via mobilnettverket og bruker penger


lunikz

Anbefalte innlegg

De to siste dagene har jeg merket (takket være Netcounter-appen) at mobilen min sender/mottar informasjon uten at jeg vet hvilket program som gjør det. Størsteparten av informasjon sendes ut og jeg er i dag oppe i 7 mb uten at jeg har gjort noe som helst.

 

Alle appsene jeg har installert er lastet ned fra markedet og har gode karakterer og ser ok ut. Jeg har også kjørt virussjekk, men den fant ingenting.

 

Nå har jeg slått av "koble til datatjenester" slik at info ikke kan sendes, og det ser ut som problemet har gitt seg. Men jeg kan jo ikke ha dette avslått for evig.

 

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+asdfasdf

De to siste dagene har jeg merket (takket være Netcounter-appen) at mobilen min sender/mottar informasjon uten at jeg vet hvilket program som gjør det. Størsteparten av informasjon sendes ut og jeg er i dag oppe i 7 mb uten at jeg har gjort noe som helst.

 

Alle appsene jeg har installert er lastet ned fra markedet og har gode karakterer og ser ok ut. Jeg har også kjørt virussjekk, men den fant ingenting.

 

Nå har jeg slått av "koble til datatjenester" slik at info ikke kan sendes, og det ser ut som problemet har gitt seg. Men jeg kan jo ikke ha dette avslått for evig.

 

Noen som vet hva dette kan være?

Der har du android i eit nøtteskal

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Mjaaa, iPhone er ikke det spor bedre. Begge gutta mine fikk tappet kontantkortene sine for flere hundre kroner pga datatrafikk som ingen hadde forutsett kunne påløpe. Men til saken: ta for deg hver enkelt app, og avinstaller dem som går ut på nettet og genererer datatrafikk. Jeg har en app som sjekker for nye jordskjelv, en annen som sjekker ny e-post og så videre. Det ligger i saken at mange apper må sende og motta data for å fungere. Slutt å bekymre deg, og skaff deg heller en prisplan som gir deg (bortimot) ubegrenset datatrafikk. Det koster litt, men jeg tror folk etter hvert venner seg til at dyre telefoner også kan være dyre i drift.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

det er jo ikke bare app'ene som laster ned datatrafikk..

 

feks marked sjekker jo med jevne mellomrom om det finns oppdateringer.

samme med android system, den sjekker om det finns systemoppdateringer iblandt

 

og de mange av htc appene som er innstallert fra før bruker jo datatrafikk automatisk; facebook, vær osv.

noen av de kan du jo deaktivere synkronisering for i innstillinger eller i menyen til app'en, men det er nok flere andre ting som jeg har glemt og som jeg ikke vet om.

 

pleier ikke koste mer enn ca 100 kr i mnd for en datapakke, noe man nesten må ha om en har en slik telefon

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg har hatt mobilen i 5 måneder, og dette har aldri skjedd før. Så det må være et eller annet som er feil. I tillegg så kan det ikke være noe som oppdaterer siden mesteparten (65%) av trafikken er utgående.

 

Nå bruker jeg Netcounter for å se hvor mye jeg sender/mottar. Finnes det et program som viser hvilket program som sender/mottar?

 

Jeg betaler ikke mye for datatrafikk, så det bekymrer meg ikke. Men hva om det er sensitiv informasjon som sendes... det bekymrer meg mer.

Endret av lunikz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Enig med madmats. Går du opp til 125 kr i måneden for du bortimot ubegrenset data (nuvel, 4, 5 eller 6 GB i måneden avhengig av hvem du spør) hos NetCom, noe dyrere hos andre, men likevel verdt det.

 

Til trådstarter: prøv "Data Counter widget" av Roy Solberg. Fin liten sak.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Problemet er at jeg har hatt mobilen i 5 måneder, og dette har aldri skjedd før. Så det må være et eller annet som er feil. I tillegg så kan det ikke være noe som oppdaterer siden mesteparten (65%) av trafikken er utgående.

 

Nå bruker jeg Netcounter for å se hvor mye jeg sender/mottar. Finnes det et program som viser hvilket program som sender/mottar?

 

Jeg betaler ikke mye for datatrafikk, så det bekymrer meg ikke. Men hva om det er sensitiv informasjon som sendes... det bekymrer meg mer.

 

Hva med TrafficStats?

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg har hatt mobilen i 5 måneder, og dette har aldri skjedd før. Så det må være et eller annet som er feil. I tillegg så kan det ikke være noe som oppdaterer siden mesteparten (65%) av trafikken er utgående.

 

Nå bruker jeg Netcounter for å se hvor mye jeg sender/mottar. Finnes det et program som viser hvilket program som sender/mottar?

 

Jeg betaler ikke mye for datatrafikk, så det bekymrer meg ikke. Men hva om det er sensitiv informasjon som sendes... det bekymrer meg mer.

 

Hva med TrafficStats?

 

Det ser perfekt ut, skal teste det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...