Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installasjoner som korrumperes underveis


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem med at filer blir korrupte ("the source file is corrupted") når jeg installerer spill (lovlig kjøpte på f.eks. GamersGate) på Windows XP 64-bit Edition. Selv når jeg kopierer setup-fila fra en av de andre maskinene mine hvor jeg har testa at setup-fila faktisk funker, så blir filer korrupte etterhvert i installasjonen (i prosessen "Extracting files...", det går bra en stund og så skjer det visst noe som ødelegger alt). Problemet er av ny dato.

 

Er dette et minneproblem? Et harddisk-problem? OS-relatert? Og hvordan tester jeg evt. dette?

 

Har sjekket for virus med Avast og malware med CCleaner, uten at det blir funnet noe muffens.

 

Jeg har flere hundre spill kjøpt på Steam, Impulse og GamersGate installert på denne maskina, så hadde vært kjekt å slippe å reinstallere Windows...

 

Håper noen kan ha idéer til hva som skjer med den stakkars PCn min!

Endret av XE800
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har et problem med at filer blir korrupte ("the source file is corrupted") når jeg installerer spill (lovlig kjøpte på f.eks. GamersGate) på Windows XP 64-bit Edition. Selv når jeg kopierer setup-fila fra en av de andre maskinene mine hvor jeg har testa at setup-fila faktisk funker, så blir filer korrupte etterhvert i installasjonen (i prosessen "Extracting files...", det går bra en stund og så skjer det visst noe som ødelegger alt). Problemet er av ny dato.

 

Er dette et minneproblem? Et harddisk-problem? OS-relatert? Og hvordan tester jeg evt. dette?

 

Har sjekket for virus med Avast og malware med CCleaner, uten at det blir funnet noe muffens.

 

Jeg har flere hundre spill kjøpt på Steam, Impulse og GamersGate installert på denne maskina, så hadde vært kjekt å slippe å reinstallere Windows...

 

Håper noen kan ha idéer til hva som skjer med den stakkars PCn min!

 

Det er lagt inn kopisperrer som gjør produktet ubrukelig hvis det kopieres et x antall

ganger, mulig det er dette som skjer.

 

Hvis du har kjøpt dette så kan du laste ned på den aktuelle pcn.

Lenke til kommentar

Hvis det hadde vært en kopisperre burde det vel kommet en relevant feilmelding?

 

Fant forøvrig ut at hvis jeg installerte spillet fra en USB-minnebrikke så gikk det faktisk bra! Men hvorfor i huleste går det ikke å installere hvis jeg overfører setup-fila til en av harddiskene først? Har prøvd å installere fra både C: og Z: (min andre harddisk...) og det blir krøll fra begge. Men altså ikke fra minnebrikken. Jeg skjønner ikke noe. Både C: og Z: er ca. 5 år gamle, men det hadde nå vært rart hvis begge bestemte seg for å pensjonere seg akkurat samtidig.

 

Kan det ha noe med filtyper å gjøre? Har lagt merke til at alle setup-filene som kommer fra GamersGate av en eller annen grunn får Mass Effect 2-ikon. Dobbeltklikker jeg direkte på ikonet får jeg startmenyen til Mass Effect 2, mens hvis jeg høyreklikker på det og velger "Open with" og deretter nedlastingsprogrammet for spillet jeg prøver å installere, så starter setup-scriptet som det skal.

Endret av XE800
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bump!

 

Hvorfor går det fint å laste ned til og installere fra USB-minnebrikken til harddiskene mine, mens å laste direkte ned til og installere fra harddiskene fører til korrupte filer?

 

Noen må vite dette! Er det ei geiteoffring som må til for å få et svar? *løpe ned på Rimi og kjøpe geit*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...