Gå til innhold

Kabelrot bak HK-festeplaten og foran strømforsyning - problemfritt?


Anbefalte innlegg

Jeg har siklet litt på Cooler Masters HAF X-kabinett samt Corsairs HX750w-strømforsyning og endte til slutt opp med å kjøpe det. Jeg ble nettopp ferdig med å bygge inn alle de gamle komponentene, og har et par potensielle problemer. Jeg kjøpte HAF X for den suverene kjølingen den skal gi slik at jeg kan overklokke komponentene mine i stedet for å kjøpe nye (da de lå akkurat på smertegrensen i temperatur stock-klokket med mitt gamle NZXT Hush). Dette, kombinert med det rene designmessige ved PCen gjorde at jeg prioriterte å skjule kablene så mye som mulig. Kabinettet er laget slik at du skal kunne føre kablene bak hovedkortet (ikke direkte under HK, men bak festeplaten), men det endte med litt av et kabelrot bak der. Jeg klarte å samle alle koblingene (for eksempel strømkoblingen mellom strømforsyningskabelen og viftekabelen) i ledige HDD-skuffer, så det burde ikke være fare for at noe skjer med dem. Men jeg lurer på om kabelvaset vil kunne føre med seg noen problemer, for eksempel økt temperatur?

 

Kabinettet er også utstyrt med en "tunnel" man kan sette over kabelutgangen til strømforsyningen (http://benchmarkreviews.com/images/reviews/cases/RC-942-KKN1/Cooler_Master_HAF_X_built.jpg, se til høyre for 1000w-PSUen), og jeg skjulte også en del av strømkablene som ble for lange i den. Vil det være problematisk? Kan si at strømforsyningen trekker luft inn under (kabinettet er utstyrt med støvfilter og står på hjul for å øke avstanden til gulvet, og den vil også stå på en treplate på gulvet siden det er vegg-til-veggteppe) og blåser det ut bak.

 

Beklager for en svært rotete post, er ganske sliten. Si ifra dersom noe er uklart :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner den :) Har en kamerat som har sleti med alt for varm northbridge (hvis du forstår?) Han flytta skjermkortet ned 2 pci-slotter å fikk en spotcooler (antec) mellom skjermkortet og prosessorkjøleren. Dermed gikk northbridgen ned 11 grader! Varmen skjermkortet ga gjennom hovedkortet var visst ganske påvirkende. Så masse småting en kan gjøre for å senke tempen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...