Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

15 år og ønsker seg moped!

Henriette..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 15 år, og jeg søker moped!

Jeg har mange ganger fått i fra de i klassen min; ehh... Skal DU ha moped?

Men jeg er ei skikkelig guttejente! Så er det rart jeg har lyst på moped da, istedenfor scooter? Jeg synes det blir litt for pinglete..

Såååå da vil jeg ha moped ja!

Er det noen som har noen tips når det gjelder kjøp av moped?

- Noen merker man IKKE burde kjøpe?

I det hele tatt; ting som kan hjelpe meg! :) ( jeg kan ikke så altfor mye om dem, men jeg er veldig villig til å lære!

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg er ei jente på 15 år, og jeg søker moped!

Jeg har mange ganger fått i fra de i klassen min; ehh... Skal DU ha moped?

Men jeg er ei skikkelig guttejente! Så er det rart jeg har lyst på moped da, istedenfor scooter? Jeg synes det blir litt for pinglete..

Såååå da vil jeg ha moped ja!

Er det noen som har noen tips når det gjelder kjøp av moped?

- Noen merker man IKKE burde kjøpe?

I det hele tatt; ting som kan hjelpe meg! :) ( jeg kan ikke så altfor mye om dem, men jeg er veldig villig til å lære!

Du burde jo kjøpe noe ganske nytt, som ikke har vert trimmet. Da ungår du mye skruing.

Skal jeg anbefale noe nå ville det vert en Yamaha DT50, som ikke er veldig gammel.

Men alt kommer jo anpå budsjett og om du vil ha ligge sykkel eller "vanlig" moped.

Ikke kjøpt kinamarker. Noen av dem: CPI, TMS, TGB, Sym, Keeway, Hyosung.

Merker som er gode :) Aprilia, Derbi, Honda, Gilera, Rieju, Yamaha, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Motorhispania. (kan være noen gode merker som ikke står her).

Av disse, ville jeg kjøpt Yamaha DT eller Derbi senda, men det er mange fler som kan virke greie ;) skal du kjøre orginalt (ikke trimme) kjøp Derbi! de går uten tvil best orginalt.

Husk at årsavgift, omregistrering og sånt også koster litt :)

Ikke kjøpt kinamarker. Noen av dem: CPI, TMS, TGB, Sym, Keeway, Hyosung.

Merker som er gode :) Aprilia, Derbi, Honda, Gilera, Rieju, Yamaha, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Motorhispania. (kan være noen gode merker som ikke står her).

Av disse, ville jeg kjøpt Yamaha DT eller Derbi senda, men det er mange fler som kan virke greie ;) skal du kjøre orginalt (ikke trimme) kjøp Derbi! de går uten tvil best orginalt.

Husk at årsavgift, omregistrering og sånt også koster litt :)

Tusen takk! :)

Pappa sier jeg ikke burde ha en høy moped.. Han syntes at f. eks. at 94 cm setehøyde var litt vel mye for lille meg. (jeg er 165 høy, og veier 52 kg)

Så vet du om noen merker som er mellom 70 og 80 cm setehøyde? :)

Hei Henriette!

Er ikke sikker, men Derbi senda x-race eller hva den heter, tror jeg ikke skal være så stor.

Jeg kjører lett sykkel selv, og en derbi senda x-race (tror det er det den heter) blir utrolig liten etter at jeg er vandt med min dt125. så hvis dt50 er ca samme som dt125, så er nok DT'en litt stor.

Se om du har noen venner/kjente som har moped, og prøv deg litt frem!

Lykke til!

-Eivind

Endret av Tomat1

Hei Henriette!

Er ikke sikker, men Derbi senda x-race eller hva den heter, tror jeg ikke skal være så stor.

Jeg kjører lett sykkel selv, og en derbi senda x-race (tror det er det den heter) blir utrolig liten etter at jeg er vandt med min dt125. så hvis dt50 er ca samme som dt125, så er nok DT'en litt stor.

Lykke til!

-Eivind

Okei, tusen takk! :):)

Jeg møtte ei jente i dag, som jeg kjenner, og hun har en Honda MT5. Hun sier den går veldig bra, og jeg fikk sitte på den, og setehøyden kjentes veldig bra ut! Så kanskje jeg vurderer en sånn en? :)

Ja, jeg kjenner også ganske mange som har MT5.

Det skal vist være en veldig behagelig moped å kjøre, men tror de fleste er ganske gamle. er ikke sikker..

Hei Henriette!

Lykke til!

-Eivind

X-Race er jo enorm, jeg har en DRD Pro å på den rekker jeg nesten ned i bakken med begge beina (Må stå på tærene eller hva det heter), men på en X-Race har jeg ikke sjanse, myyyyyyye høyere. :p

Endret av MusiQ

Hei Henriette!

Lykke til!

-Eivind

X-Race er jo enorm, jeg har en DRD Pro å på den rekker jeg nesten ned i bakken med begge beina (Må stå på tærene eller hva det heter), men på en X-Race har jeg ikke sjanse, myyyyyyye høyere. :p

hmmm. jeg er ikke sikker på om det var en x-race. men den var hvertfall veldig liten i forhold til en DT125.. :p

dt50 er mye mindre enn 125 versjonen. Mt5 er veldig gode mopeder, går ikke så veldig bra med trim, men originalt går de bra sammenlignet med nyere mopper.

Men de begynner å dra på åra, og designet er utdatert.

Vil anbefale Motorhispania furia/furia max eller suzuki rmx/smx :)

Det er veldig greie mopeder såsant de ikke er idiotkjørt og ihjelskrudd.

Og CPI er ikke et drittmerke, til deg som skrev det. De benytter like deler (bremser, dempere osv) som bl.a Motorhispania, Suzuki, rieju osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...