Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows 7 x64 starter hver gang kun etter startup repair..


Anbefalte innlegg

Har en stasjonær pc med Win 7 x64 installert. I det siste har følgende begynt å skje:

1. Starter "kald" maskin og Windows lastes helt til Windows-logoen vanligvis forsvinner og maskinen rebooter.

2. Maskinen starter på nytt og jeg får valg om startup repair. Hvis jeg velger normal oppstart kommer ikke en gang Windows-logoen opp før det blir ny omstart.

3. Velger så startup repair og å ikke laste en tidligere versjon som "virket" (dette hjelper heller ikke). Reparasjon varer i omtrent 10 min. og det er ingen feil. Sender avgårde rapport og maskinen skruer seg av.

4. Starter maskinen igjen (manuelt) og alt virker.

 

Etter at jeg igjen har skrudd av maskinen må jeg gjøre punkt 1 til 4 om igjen.

 

Noen greie løsninger eller er det bare reinstallering av Windows som hjelper her?

 

På forhånd takk!

 

 

Mvh.

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det et par ting som kan være årsaken :

 

1 : Malware som kødder med harddisken din : Få tatt en ordentlig scan med Malwarebytes anti malware ,combofix og post resultatene på riktig del av forumet https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131

 

2 : Få sjekket at hardisken ikke er defekt : Last ned feks crystaldiskinfo og påse at Smart verdiene er ok.

 

3 : Har du overklokket så for all del klokk ned.

Lenke til kommentar

Her er det et par ting som kan være årsaken :

 

1 : Malware som kødder med harddisken din : Få tatt en ordentlig scan med Malwarebytes anti malware ,combofix og post resultatene på riktig del av forumet https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131

 

2 : Få sjekket at hardisken ikke er defekt : Last ned feks crystaldiskinfo og påse at Smart verdiene er ok.

 

3 : Har du overklokket så for all del klokk ned.

 

Har sjekket ut alle punkter og det viste seg å være nummer 3. Hadde en litt kjip strømforsyning på 450 W så den ble byttet ut med en Chieftec 650 W (hadde kjøpt meg ny uansett) bare for sikkerhets skyld, men problemet ble først låst da jeg klokket ned fra 3,38 til 3,21 GHz.

Har tidligere kjørt på over 3,5, men av en eller annen grunn har maskinen med tiden blitt ustabil. Kanskje "slitte" kretser/kondensatorer...?

Uansett case solved og godt er det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...