Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny , men virker den? Nei.....


Anbefalte innlegg

Kjøpte ny pc fra Komplett i deler for noen dager siden.... Leste Hovedkort-manualen og alt var klart for bruk...Men, når jeg skulle starten fungerte , Cdrom,skjermkort, osv. men det ble altså et rødt lys på hovedkortet som indikerer feil........ Jeg fikk "Ingen singnal" på skjermen og det kom heller ikke noen "Beeep" fra oppstarten.......I need some help:::. Delene jeg bruker er:

 

Hovedkort: ASUS M4A89GTD Pro

Skjermkort: XFX raedon 5770

CPU : AMD Phenom II X6 1055T

850 W PSU......

 

Noen som har det samme problemet?... uansett blir ganske happy for svar altså... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hvilket lys er det, skal være fire led på kortet...

 

Ellers får du ta alt fra hverandre og gjøre det på nytt, antar det er en ledning en plass som er feil. Har du koblet til 8 pins cpu støm og ikke bare 4 pins? 24 pins og ikke bare 20 pins atx power? osv...

 

Ellers greit å begynne med kun en minnebrikke, cpu og psu koblet til hk, sjekk om det funker da.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jepp ,det er jeg som har bygd pcen.....

 

Det røde lyset er til høyre for RAM-Brikkene.........

 

Det fulgte med 3 ledninger fra strømF. men jeg bruker bare 2 , ellers er alle kabla kobla i fra hver komponent.

 

Har kobla i 2x 4 pins fra strøm...Kan sikkert laste opp et bilde når jeg kommer hjem... idag... fra pcen, håper på god respons

Endret av Mocten
Lenke til kommentar

Fiksa litt på på strømF. Nå ble det røde lyset borte...... :dribble: :dribble: :dribble: :dribble:

 

Men fortsatt ingen signal til skjermen:/

Har du innebygget skjermkort på HK?

Hvis du har det kan du prøve å gå inn i bios og se om den står på rett instilling der.

 

uten å ha bilde på skjermen... hehe

 

ville prøvd å ta ut ati kortet og prøve med onboard om det finnes, ellers koble fra cd-rom, prøve med én ram-brikke.

Lenke til kommentar

Fiksa litt på på strømF. Nå ble det røde lyset borte...... :dribble: :dribble: :dribble: :dribble:

 

Men fortsatt ingen signal til skjermen:/

Har du innebygget skjermkort på HK?

Hvis du har det kan du prøve å gå inn i bios og se om den står på rett instilling der.

 

uten å ha bilde på skjermen... hehe

 

ville prøvd å ta ut ati kortet og prøve med onboard om det finnes, ellers koble fra cd-rom, prøve med én ram-brikke.

Det var jo det jeg sa..

Funket det? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...