Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hente bil på henger fra Larvik - Ålesund


Castman

Anbefalte innlegg

Skal hente bil en bil på henger som står i Ålesund. Bor selv i Larvik. Usikker om jeg bør kjøre via Haugeli eller om jeg skal kjøre Oslo og følge europaveien oppover mot Trondheim?

 

Kan nevne mye nedbremsing/akselerasjon med 2,5t henger bruker jævelig med diesel..!

 

 

Noen som har tatt kjøreturen selv eller har noen formeninger om dette?

Endret av Castman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok turen selv med henger, fra Larvik og til Ålesund. Jeg fulgte bare GPS-en og måtte ta fire jævla ferjer. Kjørte over Dombås på nedturen og det gikk veldig flott. Nå hadde jeg bare en liten mc på hengern, men det gikk greit og gikk forholdsvist flatt nedover.

gått i smme fella selv, fordel å deaktivere ferjer på GPS-en så slipper man det.
Lenke til kommentar

Og bare for å nevne det sånn i tilfelle, så er det nye regler ang kjøring med henger, så jeg håper du har de nødvendige "stemplene" på førerkortet ditt ;)

 

Nye regler? hmm, ikke hørt noe om.. Har BE og bil/henger som er godkjent for oppdraget så håper det går greit.

Ellers så er jeg fortsatt litt usikker på hvor jeg bør kjøre.. Vurderer å kjøre over fjellene på veien opp og heller kjøre rundt når jeg har bilen på hengeren.

Lenke til kommentar

Klasse BE:

 

Har du førerkort klasse BE kan du kjøre bil med tillatt totalvekt ikke over 3500 kg. Tilhengerens aktuelle totalvekt må ikke være større enn det bilen har lov å trekke i henhold til bilens vognkort.

(aktuell totalvekt=det tilhenger med last veier i øyeblikket)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...