Gå til innhold

VG - Irriterende reportere


BRACI

Anbefalte innlegg

Satt akkurat og leste en artikkel om en mann som hadde kuttet opp samboeren sin på tromsøya. Siden det ikke står noe om nasjonaliteten til denne mannen, kan vi vel anta at han er etnisk norsk. Hver gang en utlending dukker opp på vg, får vi vite nøyaktig hvor han kommer fra OG at han er muslim(hvis han er det). Hvorfor får vi ikke vite det denne gangen da? Trodde bare utlendinger voldtok og mishandlet konene/samboerne sine jeg.. En annen ting jeg også irriterer meg over, er hvor vanskelig det skal være å skrive sportsrelaterte resultater ØVERST på siden, slik at folk ikke trenger å lese gjennom hele siden for å finne resultatet. Syns vg blir for dumt og barnslig. Aftenposten og NRK er vel mye mer seriøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en relevant problemstilling, men jeg må nå si at det ikke er forbehold VG-reportere. Dette anser jeg som et fenomen i alle redaksjoner.

 

Kunne vært greit å være konsekvent og bare påpeke etnisiteten i hvert tilfelle, eller bare latt vær.

 

Men det er også relevant i endel sammenhenger, eksempelvis for å peke på at en ugjerning er skjedd fordi det er knyttet til en annen kultur. Eksempelvis æresdrap. Det er et uheldig fenomen som vanskelig kan forklares uten å vise til at det kan forekomme hyppigere i en annen kultur.

 

Utenlandske medier gjør forøvrig det samme rundt nordmenn. Turister og fyllaslagsmål eksempelvis.

 

Jeg kan ta og undersøke om det er noen studier om dette her, hvis det er av interesse?

Lenke til kommentar

Synes de er så forsiktig med å ikke fornærme noen som de kan bli. Vi bor tross alt i Norge og vis det står "Draps mannen var en 16år gammel gutt fra Stavanger" så går man jo så klart ut fra at han er norsk. Derfor kan det være greit å ha med hvor denne personen er fra vis han ikke er etnisk norsk, det sier seg jo selv. Unnskyld meg vis jeg fornærmer men føler dette blir litt teit å klager over.

 

Aftenposten og NRK er vel mye mer seriøst.

Japp. Så slutt å lese VG. Problem solved.

 

Virkelig, problem solved.. Tusen hjertelig altså. Har du ikke noe mer seriøst å komme med, så kan du vel trykke tilbake på nettbrowseren din med venstre piltast.

 

Det løser jo faktisk problemet ditt, med mindre du vil gå til aksjon mot VG og de rasistiske djevlene som driver avisen?

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...