Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringer ved kjøp linser på nett?


Teac

Anbefalte innlegg

Har brukt linser noen år, men vurderer å gjøre noen forandringer. De linsene jeg har i dag får jeg tilsendt en gang i måneden gjennom min optiker. Dette betaler jeg omtrent 350,- for. Styrken min er 2,5 og 2,25. Bruker jeg måneds linser, men kunne godt tenkt meg døgnlinser da jeg sliter mye med tørre øyner når jeg sitter foran pcen på kvelden.

 

Noen som har erfaringer å dele?

 

Kan jeg høre med optikeren for og så bestille linsene på nett selv

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du BURDE sjekke om du trenger en ny styrke, sjekke undersiden av øyelokket for slitasjesår, og få eksakte tall på "størrelsen" på linsene du trenger, før du bestiller. SKal du bruke månedslinser bør du også jevnlig sjekke øyet for irritasjoner (en gang i halvåret e.l.), særlig om du skal sove med dem om natten.

Lenke til kommentar

Sørg for at linsene har tilsvarende diameter og basiskurve som øyeeplet ditt. Dette er mål optikern din burde ha.

 

 

Er dette noe man må gjøre dersom man ønsker å kjøpe fargede linser uten styrke? Bruker ikke linser, og har veldig mørke øyne, så det er ikke noe alternativ for meg, men spør av ren nysgjerrighet.. hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...