Gå til innhold

Lettere forståelse blender/lukkertid/iso


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra dette, men eksponeringen forandre seg på blendar-simulatoren. Kan vera villedande for nybegynnara.

 

 

Ikke helt enig i det da...her ser du hva som skjer ved forskjellige innstillinger...ved å lese side opp og side ned i en manual,man har glemt i det man går ut døra...er vel like villendene..men vi har alle forskjellig syn da...mener ikke å være på stålig her altså:-)

Lenke til kommentar

Bra dette, men eksponeringen forandre seg på blendar-simulatoren. Kan vera villedande for nybegynnara.

Enig - konseptet er genialt, men lys, eksponering og skygger endrer seg litt for mye.

 

Trådstarter - prøv å bare bruke lamper og kun justere eksponeringen med blender og lukker - når du har kombinasjonen blits og lamper blir belysningen så forskjellig. ..Eller å bare bruke blits og ingen lamper, men det enkleste nok her å bare ha lamper - uten blits. Så blir lys og skyggene identisk på alle blender-bildene.

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt måten å presentere det på. Lett og forstålig. Det var også en veldig grei og oversiktlig layout på siden. Tror rett og slett jeg må sende en link til denne siden til lillesøstera min. Jeg kikket på kamera hennes i går og hun kunne ikke forklare meg hvorfor hun hadde stilt iso’en på 3200.

Kunne godt tenkt meg enda mer informasjon presentert på denne måten, for eksempel lysmåling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...