Gå til innhold

Ny pc(lett spilling, film, -15k)


Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg en ny pc, ettersom den jeg har nå begynner å bli litt gammel(acer aspire 6920).

 

Som tittelen sier så skal den brukes til lett spilling(som f.eks. Football Manager), se serier/filmer(ikke avhengig av bluray spiller), og surfing på nett. Har litt penger som jeg kan bruke så kan strekke meg til ca 15k.

 

Ettersom den ikke skal brukes til hardcore gaming så er det viktigere at pc'en går kjapt enn at jeg har beste skjermkortet på markedet.

 

Har sett på f.esk. Asus G73JH(er vel den beste laptopen der ute til ca. 15k, men den ser jo helt jævlig ut og jeg skal jo som sagt ikke spille så mye). Har også sett på Acer 8943G og HP envy17.

 

Hva burde jeg gå for? Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus'n er jo sikkert den beste til 15k med tanke på prossesor, full HD og mye annet, men viss du bare skal bruke pcen til film og lett spilling kan du korte ned budsjettet til 6-8k.

Ingen poeng i å bruke masse penger på ting du ikke trenger. Viss du skal se mye film vil jo en pc med stor skjerm (17,3"-18,4")og høy oppløsning være å foretrekk. Vet ikke hvor portabel du vil ha den siden pcer med stor skjerm er en del tyngre.

 

Et raskt søk på komplett og et fint tilbud dukket opp. Tror skjermkortet vil takle de få spillene du har tenkt å kaste på det :)

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576977

 

Du vil få en mye bedre filmopplevelse med en så stor skjerm som dette. Prossesoren er også veldig god samtidig som du får blu-ray med som bonus selv om du ikke trenger det. Koster mer enn 6-8k som jeg foreslo, men denne fant jeg etter det andre jeg skrev og tilbudet var såpass bra :p

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Asus'n er jo sikkert den beste til 15k med tanke på prossesor, full HD og mye annet, men viss du bare skal bruke pcen til film og lett spilling kan du korte ned budsjettet til 6-8k.

Ingen poeng i å bruke masse penger på ting du ikke trenger. Viss du skal se mye film vil jo en pc med stor skjerm (17,3"-18,4")og høy oppløsning være å foretrekk. Vet ikke hvor portabel du vil ha den siden pcer med stor skjerm er en del tyngre.

 

Et raskt søk på komplett og et fint tilbud dukket opp. Tror skjermkortet vil takle de få spillene du har tenkt å kaste på det :)

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576977

 

Du vil få en mye bedre filmopplevelse med en så stor skjerm som dette. Prossesoren er også veldig god samtidig som du får blu-ray med som bonus selv om du ikke trenger det. Koster mer enn 6-8k som jeg foreslo, men denne fant jeg etter det andre jeg skrev og tilbudet var såpass bra :p

 

Takker for svar!

 

Ja, du har nok rett i at det er unødvendig å bruke penger på ting jeg ikke trenger. Så jo ut som en bra pc den du hadde funnet og på tilbud var den også. Vet du hvordan den har gjort det på tester?

 

Hva med et SSD kort? Kan ikke så mye om pc men har lest at det får dataen til å gå en del fortere.

Endret av reid91
Lenke til kommentar

Hva med et SSD kort? Kan ikke så mye om pc men har lest at det får dataen til å gå en del fortere.

 

SSD er ikke dumt men er dessverre ikke standard i særlig mange tilfeller. Det kan være ok å kjøpe en laptop for så å skifte den interne hdden med en ssd, og putte den interne hdd-en i et eksternt hdd-kabinett, da får du både i pose og sekk, hastighet og plass.

 

Det er mye som tyder på at du vil kjøpe en 17-tommer. Tenk deg nøye om før du gjør det, for portabiliteten faller -svært- fort fra og med 15", vurder om du ikke kan bruke en skjerm til å se film når du er hjemme, og heller ha en 14-15" til å se film borte (det duger i lange baner til "fang-titting").

 

Denne: (http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:274 med SSD o4136) kan dra Football Manager på minst lave/middels innstillinger, er fantstisk portabel, er slitesterk og kommer med SSD, alt innenfor ditt budsjett. Med SSD, relativt god prosessor og mye RAM vil den nok oppleves som riktig hurtig til Office, Filmtitting ol. Den er min anbefaling dersom du planlegger å ta med deg laptopen til skole, uni, jobb el.

 

Dersom den ikke faller i smak føler jeg du bør gå for Apple, Dell eller muligens en av disse ASUSene. Om du liker ting som ikke faller i sammen etter et år eller to bør du holde deg langt unna Acer.

Lenke til kommentar

Hva med et SSD kort? Kan ikke så mye om pc men har lest at det får dataen til å gå en del fortere.

 

SSD er ikke dumt men er dessverre ikke standard i særlig mange tilfeller. Det kan være ok å kjøpe en laptop for så å skifte den interne hdden med en ssd, og putte den interne hdd-en i et eksternt hdd-kabinett, da får du både i pose og sekk, hastighet og plass.

 

Det er mye som tyder på at du vil kjøpe en 17-tommer. Tenk deg nøye om før du gjør det, for portabiliteten faller -svært- fort fra og med 15", vurder om du ikke kan bruke en skjerm til å se film når du er hjemme, og heller ha en 14-15" til å se film borte (det duger i lange baner til "fang-titting").

 

Denne: (http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:274 med SSD o4136) kan dra Football Manager på minst lave/middels innstillinger, er fantstisk portabel, er slitesterk og kommer med SSD, alt innenfor ditt budsjett. Med SSD, relativt god prosessor og mye RAM vil den nok oppleves som riktig hurtig til Office, Filmtitting ol. Den er min anbefaling dersom du planlegger å ta med deg laptopen til skole, uni, jobb el.

 

Dersom den ikke faller i smak føler jeg du bør gå for Apple, Dell eller muligens en av disse ASUSene. Om du liker ting som ikke faller i sammen etter et år eller to bør du holde deg langt unna Acer.

 

Takk for svar.

 

Kommer ikke inn på linken du sendte(http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:274).

 

Den jeg har nå er 16" og det synes jeg er en helt passelig størrelse. Tror 17" også går fint, ettersom jeg ikke skal dra den med meg overalt bortsett fra når jeg reiser offshore i to uker.

 

Har Acer nå, og har ikke vårt inne til reperasjon en eneste gang(hatt den i 2-3 år), men jeg har vel kanskje vært meget heldig.

 

Har du noen 17" anbefalinger?

Lenke til kommentar

Kanskje har du anledning til å la laptopen ligge mer i ro enn andre og da er det klart at spørsmål om portabilitet og holdbarhet kommer i annen rekke. HPen som er linket til tidligere i tråden er klart et helt greit valg i så fall.

 

Dersom du føler du kan blåse mer penger på laptopen kan du sikkert gå for denne og skifte en av HHDene til en SSD, da kan jeg vel omtrent garantere deg at det kommer til å gå unna (pluss at du fortsatt vil ha mye plass!), men den som er omtalt tidligere i tråden vil også være rimelig rask, forskjellen vil jeg tro vil ligge mer i SSD vs HDD enn i i7 vs i5: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576876

 

Er batterilevetid+varme viktig for deg?

Lenke til kommentar

Kanskje har du anledning til å la laptopen ligge mer i ro enn andre og da er det klart at spørsmål om portabilitet og holdbarhet kommer i annen rekke. HPen som er linket til tidligere i tråden er klart et helt greit valg i så fall.

 

Dersom du føler du kan blåse mer penger på laptopen kan du sikkert gå for denne og skifte en av HHDene til en SSD, da kan jeg vel omtrent garantere deg at det kommer til å gå unna (pluss at du fortsatt vil ha mye plass!), men den som er omtalt tidligere i tråden vil også være rimelig rask, forskjellen vil jeg tro vil ligge mer i SSD vs HDD enn i i7 vs i5: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576876

 

Er batterilevetid+varme viktig for deg?

 

Batterilevetid er ikke så viktig ettersom jeg har strømmen plugget i hele tiden, men jeg har laptopen på fanget og da er gjerne litt greit at den ikke blir alt for varm(og kanskje 18,4" blir i det største laget når jeg har den på fanget?)!

 

Den laptopen du linket til er vel helt lik den andre HP'en bare med i7?

 

Edit: har hørt en del dårlig om HP. HP står vel for "HelvettesPiss", slik jeg har forstått det? :p

 

Og hvis jeg skal bruke så mye penger på pc'en, så er vel kanskje dette det beste alternativet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603764 ?(hvis du ser bort ifra utseendet!)

Endret av reid91
Lenke til kommentar

Hva synes dere om denne:

 

Multicom Xishan W760

 

15.6" Wide Full-HD LED 1920x1080 matt overflate

Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W(820QM er tilgjengelig men det blir vel overkill?)

4GB SO-DIMM 1333MHz DDR3 (2x2GB)(Har vel ikke bruk for mer enn 4GB?)

INTEL X25M 160GB SSD SATA 2.5", Gen2(+ en Iomega 1TB ekstern harddisk)

MS Windows 7 Home Premium

 

Pris (- ekstern harddisk): 13 740,-

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10577400;c:100561;fl:0

 

Noen som har erfaringer? Får jeg mye for pengene her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...