Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Whar to do? Har kommet til ett punkt i livet hvor eg sliter


Anbefalte innlegg

Har dukket opp en situasjon i livet mitt, som eg rett og slett ikke klarer og løse...

 

For ca ett halvt år siden, slo eg og eks dama mi opp. Vi hadde hatt ett fantastisk fint forhold, men det var ting som rett og slett ikke fungerte skikkelig, så det beste var og bare avslutte det hele..

 

Nå, ett halvt år senere, dukker det opp en situasjon som eg ikke vet lengre..

 

Jenta forguder meg, og familien min.. Familien min forguder henne. Hun er ei pen og omgjengelig jente. Hu har masse følelser for meg, og det prøver hun heller ikke og skjule. Hun vill virkelig att vi skal prøve igjenn...

 

Eg personli vet att hun er en fantastisk jente.. Vet att eg burde sluppet hun tilbake i livet mitt, men det er ett eller annet som stopper meg.. eg vet faktisk ikke hvorfor, og dette irriterer meg.

 

Tingen er att hun har faktisk ventet ganske lenge på meg, og det har kommet til det punktet att om eg ikke bestemmer meg for hva eg vill lengre, så kommer hun til og forsvinne for godt...

 

En grunn til att eg kanskje ikke klarer og bestemme meg er att menst det var slutt, så kom eg i kontakt med en annen jente, som eg begynte og falle for.. en jente som eg ble utroli gla i.. Men ett eller annet skjedde som gjorde att vi pluttselig sluttet og snakke sammen... Nå etter det har gått ca 2 mnd siden eg snakket med henne, så begynner eg så vidt og snakke med henne igjenn.. Og hun sier hun savner meg og har veldig lyst til og prøve på nytt og se hva som skjer....

 

Eg blir selfølgelig kjempe glad når eg får vite dette....

 

Men om eg bestemmer meg for og "prøve" igjenn med hun eg begynte og falle for, så kommer hu eks dama til og forsvinne ut av livet mitt for godt.....

 

 

 

 

Det eg prøver og si er vell det att eg er livredd for hva de neste valgene mine kommer til og påvirke resten av livet mitt.. Er livredd for att om eg gjør noe feil her, så kommer eg til og angre på det resten av livet mitt..

 

Eg vet rett og slett ikke hva eg skal gjøre lengre..... Er det noen som har noe som helst fornuftigt og komme med til hva eg bør tenke på eller gjøre??? eg er 21 år og blir 22 i oktober hvis dette har noe og si.. eks dama mi er samme alder og blir 22 i september.. Hu andre er 19

Endret av veluci
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tragisk historie det her:/ Trå varsomt!

Skal gi deg ett par tips utifra mine lignende situasjoner, som kanskje hjelper på:)

 

Det nærmer seg oppimot ett år siden jeg slo opp med min eks, vi var sammen i to år og ting var helt utrolig. Men så kom den skjebnefylte dagen da det plutselig stoppet, og hun slo opp. Det gikk ett par sørgelig triste måneder før vi begynte å snakke sammen igjen og begge to sa at vi savnet hverandre og hadde lyst å prøve igjen neste gang jeg var hjemme og hadde tid til å finne på noe å gjøre ilag med henne. Men det faktummet at hun tvilte på forholdet vårt såppas mye at hun slo opp, sa meg noe om at jeg burde trå varsom her å finne ut hva jeg ville, fordi det var mange måneder jeg knuste min egen selvtillit med å lure på om det var JEG som hadde gjort noe feil? For å korte litt ned her, jeg valgte å ikke prøve igjen, fordi jeg ville ikke gå igjennom det sammenbruddet jeg hadde når ting først gikk galt og jeg var igjen alene. Kanskje dere prøver igjen, og ting er kleint fordi begge to vet at det har vært ett brudd før, som er vanskelig å IKKE tenke på?

 

Og om det med foreldrene dine og at de liker henne så godt og vice versa: Dine egne følelser overfor en kjæreste er viktigere en at foreldrene dine liker denne personen, du skal ikke bli sammen med en jente bare fordi foreldrene dine liker denne personen kjempegodt? Kanskje de hadde likt den andre jenta du snakker om enda mer?

 

Du vet jo nå hvordan livet med eksen din har vært, å hvordan dere var ilag, hvorfor ikke prøve noe nytt som kan vise seg til å være bedre?

 

Men dette er bare råd fra meg, i slike situasjoner er det viktig å trå varsomt, å tenke grundig over hva du skal gjøre, og hvorfor. Ta dine egne følelser i fokus, og ikke foreldrene dine sine!

 

Lykke til TS, med hva du bestemmer deg for å gjøre, og jeg håper at du tar det riktige valget, utifra hva som er best for deg!

 

Hilsen en person som har vært i samme situasjon.

Lenke til kommentar

Takker for rådene, men usikkerheten er fremdeles en stoor faktor...

 

Har lenge tenkt på og prøve noe nytt.. kanskje en ny start er det eg trenger, og eg vet at hun jenta som eg hadde kontakt med er en pen, grei og søt jente. Men når alt kommer til alt, så føler eg att det er så mye som står på spill med tanke på eks dama..

 

Har drevet og rotet oppe i hodet mitt i snart 3 uker om akkurat dette her, og det hele fører til att eg skifter meing hele tiden og krangler med meg selv...

 

Eg vet selv hva som hadde vert sikrest og best for meg selv. Det er og gå tilbake til eksen.. Men følelsene mine sier ofte til meg att eg kanskje skal ta sjangsen og prøve noe annet...

 

Men hva om eg tar feil om eg følger følelsene mine.. Da kommer eg til og angre resten av livet..

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd på nytt med eksen. Uten tvil faktisk.

Sett opp fordeler og ulemper med begge jentene. Eksen din har du vært sammen med fra før, du kjenner henne og du kjenner familien og kommer overens med dem. Eksen din er også eldre, noe som faktisk kan ha mye å si. Hun andre er 19 år og du vet aldri hvilke "kriser" hun kommer opp i de neste årene. Kanskje er hun ikke av typen som liker å være i forhold over lengre tid og da ville du endt opp uten noen jente i hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...