Gå til innhold

Hvorfor rotner ikke døde paver?


Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=FZ2eKC2q4VE&feature=related

 

Et mysterium for meg er hvordan så mange kropper til hellige ikke råttner etter at de har vært døde i mange år. Hadde det funnets en bra balsamering så hadde det selvsagt skjedd med alle pavene og det hadde blitt kjent.

 

Her står det om st. Bernadette : http://www.catholicpilgrims.com/lourdes/bb_bernadette_body.htm

 

For meg er det et under som er i fra Gud

Endret av cyclo
Tittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det en jente som ikke har pupiller, men ble seende etter at hun ble bedt for.

 

Of all of Padre Pio's healings, one of the most remarkable may have been a blind girl from the Palermo area named Gemma DiGiorgio. (See pictures above, the day of her First Communion.) I had no pupils in my eyes, said Gemma in 1971, several years after Padre Pio's death. I had no sight at all. When I was three months old, my mother took me to a very famous eye doctor in Palermo. He told her that, without pupils, I would never be able to see.

 

In 1946, when the girl was seven, a nun took it upon herself to write Padre Pio on her behalf, and received a note saying that the girl should be brought to Padre Pio in San Giovanni Rotundo. That's exactly what Gemma's grandmother did: brought the girl to see the famous monk, who heard the child's First Confession and gave her her First Communion then made the Sign of the Cross on her eyes. After the blessing, Gemma was able to see.

 

Her kan du lese hele artikkelen og se bilder av henne.

http://www.michaeljournal.org/stpio.htm

Endret av dixi
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=FZ2eKC2q4VE&feature=related

 

Et mysterium for meg er hvordan så mange kropper til hellige ikke råttner etter at de har vært døde i mange år. Hadde det funnets en bra balsamering så hadde det selvsagt skjedd med alle pavene og det hadde blitt kjent.

 

Her står det om st. Bernadette : http://www.catholicpilgrims.com/lourdes/bb_bernadette_body.htm

 

For meg er det et under som er i fra Gud

Denne kjærlighten de kristne har til hverandre er fantastisk. De bevarer minnet om hverandre i århundre. Ingen blir glemt. Akkurat slik Jesus Kristus ville det skulle være.

Lenke til kommentar

En "hellig" person i en lufttett kiste, balsamert eller ikke, vil naturlig nok holde seg ganske godt, særlig i tørre omgivelser. Neglenevil også "vokse" fordi huden trekker seg sammen. Mysterier? Nei, ikke egentlig. Godtroende kristne? Ja, det er kanskje en mer sannsynlig forklaring.

Endret av Thefka
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En" hellig person i en lufttett kiste, balsamert eller ikke, vil naturlig nok holde seg ganske godt, særlig i tørre omgivelser. Neglenevil også "vokse" fordi huden trekker seg sammen. Mysterier? Nei, ikke egentlig. Godtroende kristne? Ja, det er kanskje en mer sannsynlig forklaring.

 

Det er ikke en bra nok forklaring for meg. Liket har nemlig ligget i flere tiår i en vanlig grav eller hule før de har blitt funnet "incorrupt".

Lenke til kommentar

Her er enda en helbredelse:

Anna Santaniello fikk allerede som barn konstatert en hjertelidelse som legene erklærte for uhelbredelig, og da hun var omkring førti år gammel, ble hennes tilstand ytterligere forverret. Hun hadde vanskeligheter med å gå på grunn af væskeansamlinger i benene, hadde vanskelig for å puste, og huden i ansiktet antok et blålig skjær (cyanose). Hennes siste ønske var å komme til Lourdes, og da hun ankom, var hun så medtatt at de stedlige hjelperne måtte transportere henne til badene på en båre. Hun husker at vannet føltes iskaldt, men straks etter følte hun det som om det kokte i brystet, og livet fløt tilbake i hennes kropp. Sekunder senere var hun i stand til å reise seg og gå uten støtte fra hjelperne, som hadde vanskelig for å tro sine egne øyne. Hjemme igjen ble hun undersøkt av en kjent hjertespesialist, som erklærte henne for fullstendig helbredet.7

 

Disse 67 miraklene er naturligvis et ørlite antall av de syke som har besøkt Lourdes i årenes løp. Men godkjenning av en «helbredelse» som mirakuløs har lenge vært gjenstand for den strengeste medisinske analyse. En av grunnene til at færre mirakler blir godkjent, er kriteriet som sier at legene må erklære at sykdommen ikke kunne behandles. Men moderne medisin nekter i stadig større grad å erklære noen sykdom for uhelbredelig.

 

http://www.katolsk.no/biografi/feb11.htm

Lenke til kommentar

En" hellig person i en lufttett kiste, balsamert eller ikke, vil naturlig nok holde seg ganske godt, særlig i tørre omgivelser. Neglenevil også "vokse" fordi huden trekker seg sammen. Mysterier? Nei, ikke egentlig. Godtroende kristne? Ja, det er kanskje en mer sannsynlig forklaring.

 

Det er ikke en bra nok forklaring for meg. Liket har nemlig ligget i flere tiår i en vanlig grav eller hule før de har blitt funnet "incorrupt".

 

Ingen av disse ble "funnet". De ble behandlet så begavd. Alle av dem.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

En" hellig person i en lufttett kiste, balsamert eller ikke, vil naturlig nok holde seg ganske godt, særlig i tørre omgivelser. Neglenevil også "vokse" fordi huden trekker seg sammen. Mysterier? Nei, ikke egentlig. Godtroende kristne? Ja, det er kanskje en mer sannsynlig forklaring.

 

Det er ikke en bra nok forklaring for meg. Liket har nemlig ligget i flere tiår i en vanlig grav eller hule før de har blitt funnet "incorrupt".

 

Ingen av disse ble "funnet". De ble behandlet så begavd. Alle av dem.

 

 

Nei, det stemmer ikke. De ble først begravet så ble graven åpnet og kroppene hadde ikke rottnet, men var hele. Det erjeg sikker på. Padre Pio tror jeg er den siste de åpnet graven til flere tiår etter hans død, og han var hel.

 

Mange av disse kroppene var ikke noe spesielle når de ble gravlagte. Om de lot kroppene bli balsamert før de begravde dem hadde de gjort det med betydningsfulle personer og ikke med fattige nonner som Bernadette.

Lenke til kommentar

Betyr disse miraklene at kristne ikke gidder å be for alle de fattige i Afrika eller folk som mangler en fot, eller en arm? I så fall synes jeg dere kristne er relativt egosistiske. Eller er det at guden deres ikke gidder å hjelpe disse? Du får velge selv ...

 

Jeg syns det her er litt off topic MEN mange kristne hjelper folk i Afrika og er ikke større egoister enn andre. Mange afrikanere påstår også at de har blitt helbredet.

Det finns mange kristne hjelpeorganisasjoner i Afrika men det er rart om du ikke kjenner til det. Selv har jeg et fadderbarn og skulle gjerne hatt flere om jeg hadde hatt råd til det.

Lenke til kommentar

Noen ganger har man bare tatt vare på deler av de hellige kristne.

 

saints11.gif

 

Relikvier er veldig vanlig og en veldig gammel tradisjon i den katolske kirke og i den ortodokse også tror jeg.

 

De første kristne ble forfulgte og hadde sine møter i katekombene der de gjemte seg og var ikke særlig redd for lik, da de brukte en kiste av en av de hellige til alter. Litt mystisk kansje.

De hellige blir tatt vare på selv om de ikke er uødelagte kropper.

 

Men det er underet ved de som ikke er ødelagte som jeg syns er fasinerende og ikke forstår, bare at det er et under da. ;)

Endret av dixi
Lenke til kommentar

Relikvier er veldig vanlig og en veldig gammel tradisjon i den katolske kirke og i den ortodokse også tror jeg.

Ja både de katolske og ortodokse kirker tar vare på store og små relikvier av de hellige kristne.

 

Catholic Encyclopedia > When King Philip III of Spain was cured of a deadly disease by touching the relics of the saint, the king replaced the old reliquary by a costly silver one.

 

Olav den helliges underarm kan du se i Sankt Olav domkirke i Oslo

 

St__Olav_59858a.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...