Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Veldig treigt POST på Gigabyte X58 UD3R


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg nylig til innkjøp av en Gigabyte X58 UD3R, og jeg synes at POST tar fryktelig lang tid?! Det tar nesten 40 sekunder fra jeg trykker på knappen til Windows starter.

 

Jeg har følgende oppsett:

- Gigabyte X58 UD3R

- XFX Radeon HD 5870

- 2x 320 GB HDD

- Caviar Green 2TB SATA

- X25-M SSD 80GB

- Core i7 6GB Kit 3x2GB

- Core i7 Quad 93

 

Noen innspill?

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei takk for svar, men det tar altså nesten 40 sekunder før BIOS overlater kontrollen til Windows...dvs det tar nesten 40 sekunder fra jeg trykker på knappen, til Windows 7-logoen vises. Når først Windows starter, er jeg inne på mindre enn 5 sekunder.

 

Så poenget mitt er vel at det er noe rart med dette hovedkortet...

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Har du oppdatert BIOSen til den nyeste versjonen ?

 

Mener å ha lest at dette fikser treg oppstart, fordi det er en feil i BIOS versjonen som kommer med kortet, er jo mye mulig at de leverer nyere kort med nyeste BIOS, men man vet aldri hvor lenge kortet du kjøpte har ligget på lager før du fikk det.

Endret av Ketil_m
Lenke til kommentar

Jeg må si meg helt enig med LostOblivion, madamen har hatt 2 Gigabye HK, og begge var noe så innerst inn i helv.... trege å boote, altså under Post. Begge hovedkortene er nå godt bevart i søppelforbrenningsanlegget, og jeg kommer aldri til å kjøpe Gigabyte igjen. Dessuten hendte at de nektet å starte, CMOS error hoppet opp titt og ofte uten grunn, ikke alt minnet ble telt opp riktig, etc, etc.

 

Nei takk, jeg styrer utenom Gigabyte HK resten av det usle livet mitt.

Lenke til kommentar

Jeg har dette hovedkortet i filserveren min og kan bekrefte at det tar ganske så lang tid å POST-e. Nå har jeg også tre ekstra diskkontrollere og en del disker, men vi snakker sannsynligvis i underkanten av et minutt før OS (Ubuntu Server) starter opp som blir gjort på under ti sekunder. (Intel X25-M)

 

Det er uker mellom hver gang jeg omstarter maskinen, og da alltid fjernstyrt, så det er ikke noe problem for meg. Men til dere andre, hvorfor ikke benytte dere av S3/S4, sleep/hibernation?

Lenke til kommentar

Jeg har dette hovedkortet i filserveren min og kan bekrefte at det tar ganske så lang tid å POST-e. Nå har jeg også tre ekstra diskkontrollere og en del disker, men vi snakker sannsynligvis i underkanten av et minutt før OS (Ubuntu Server) starter opp som blir gjort på under ti sekunder. (Intel X25-M)

 

Det er uker mellom hver gang jeg omstarter maskinen, og da alltid fjernstyrt, så det er ikke noe problem for meg. Men til dere andre, hvorfor ikke benytte dere av S3/S4, sleep/hibernation?

Hva er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...