Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Frysing av vorter - stimulering av immunapparatet


Gjest Wartman

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! Var til legen for et par dager for å fryse fingervorter.

Og legen tenkte han skulle prøve en ting som en kollega av han hadde en teori om. Nemlig å fryse vorta rimelig godt først, for å så stikke en nål i den flere ganger til blodet begynner å fosse ut av den sundfrosne vorten. Teorien er at dette aktiverer viruset og får det ut i blodstrømmen. Der kan immunforsvaret oppdage det og danne seg en oppfatning av viruset og dermed bekjempe alle sammen selv.

 

Jeg må si det er interessant teori, men hva tror dere om akkurat dette? Høres det søkt ut eller er det en viss logikk i det? Jeg er nemlig veldig var for placebo og jeg er redd for at jeg på en eller annen måte hemmer immunapparatet mitt ved å tenke at ingenting funker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mente at jeg selv hemmer immunapparet mitt ved å tenke at det kanskje ikke fungerer.

 

Det legen gjorde skal vistnok stimulere immunapparatet til å bekjempe viruset. Først frøs han ordentlig, så kjørte han en nål i vorta flere ganger så den begynte å blø. Det gjorde ikke vondt overhodet, det bare så litt smånasty ut :p

 

Men er denne teorien helt på jordet? Det virker jo litt logisk, stikke gjennom forfrossent vortevev, få blodet til å fylle seg opp inni vorta slik at immunapparatet som uansett må fikse "såret" etter behandlingen faktisk merker viruset og danner et forsvar mot det. Det er lissom teorien tror jeg. Og jeg synes det virker ganske logisk :)

 

MEN, jeg røyker. Ikke altfor mye, men kanskje en 20-pakning om dagen, kanskje én og en halv dag. Det hemmer vistnok immunapparatet.

 

Men i gjengjeld spiser jeg ganske godt og sunt, lite godterier og svært lite junk. Mest råvarer det går i. Samt at jeg er i ganske god fysisk form og har ikke vært syk på lenge. I tillegg tar jeg Omega3, Q10, multivitaminer og C-Vitamin, samt spiser passelig mengde frukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...