Gå til innhold

Er hovedkortet mitt dødt? Jeg trenger hjelp!


geronimo

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat tak i et Asus p4p800 865pe hovedkort, med en 2.8GHz 800fsb CPU. Satt og lekte meg litt med det rett etter at jeg fikk det, og prøvde å overklokke litt. Jeg er ikke noe proff overklokker, og tenkte ikke å tyne det, jeg bare testa det for moro skyld. Overklokka fsb'en med usle 10mhz... Like etterpå flasha jeg biosen til nyeste versjon, og det gikk bra, ingen feilmeldinger, bare "done", akkurat som det skal være. Men når jeg skulle restarte etterpå, var skjermen bare svart, ingenting skjedde. Så kom disse AI-greiene på kortet og sa at det startet ikke, fordi den var overklokket. Javel, kortet skal jo resette seg selv til default hvis det er overklokket, men det gjorde det ikke. Jeg prøve å resette bios vha jumper, men det ble ikke noe bedre etterpå. Kun svart skjerm, ikke engang et pip!

 

Lurer på om jeg kan få sendt det tilbake og få nytt? Hva bør jeg eventulet fortelle butikken at har skjedd? Eller er det noe jeg kan gjøre for å få liv i kortet igjen?

 

Takker for alle svar, jeg begynner å bli litt desperat :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er jo ikke noe proff som jeg sa, men jeg har jo lest endel rundt omkring, men har aldri sett at man ikke skal flashe et overklokka kort :( Men hvordan finner de ut det når man ikke kommer noen vei med kortet? Jeg skrur på, og viftene starter, det blinker litt i cd-rom'ene og i hd-led'en, så skjer det ikke mer...

Lenke til kommentar
jeg er jo ikke noe proff som jeg sa, men jeg har jo lest endel rundt omkring, men har aldri sett at man ikke skal flashe et overklokka kort :( Men hvordan finner de ut det når man ikke kommer noen vei med kortet? Jeg skrur på, og viftene starter, det blinker litt i cd-rom'ene og i hd-led'en, så skjer det ikke mer...

 

Vel,du sa jo at kortet ga beskjed om at det ikke bootet pga overklokking,de får vel samme beskjeden når de tester det.

Lenke til kommentar
jeg er jo ikke noe proff som jeg sa, men jeg har jo lest endel rundt omkring, men har aldri sett at man ikke skal flashe et overklokka kort :( Men hvordan finner de ut det når man ikke kommer noen vei med kortet? Jeg skrur på, og viftene starter, det blinker litt i cd-rom'ene og i hd-led'en, så skjer det ikke mer...

 

Vel,du sa jo at kortet ga beskjed om at det ikke bootet pga overklokking,de får vel samme beskjeden når de tester det.

 

Jeg var vel ikke helt presis i fortellinga mi :) Etter at jeg fikk denne beskjeden, prøvde jeg å resette bios med jumperen, og etter det forsvant denne meldinga... det kom rett og slett ingenting

Lenke til kommentar
jeg flasha kortet mitt mens det var overklokka, samme skjedde. Ingen skjermbilde, heller ingen lyder fra maskinen. Fikk bios brikken reflasha, men det fungerte ikke etter det heller :(

 

Har du snakka med dem du kjøpte det av/prøvd å få retur og nytt kort? Man må vel finne på noe troverdig å servere dem slik at man får nytt i retur.... :)

Lenke til kommentar
Har tenk å sende det inn til komplett i morgen.

 

Hva sa du var galt med kortet da? Du gav dem vel ikke hele historien?

 

Jeg sa at jeg ikke greide å boot opp maskinen, selv om de hadde reflasha biosen. At jeg ikke fikk skjermbilde, heller ikke lyder fra maskinen når jeg startet den.

Lenke til kommentar
jeg er jo ikke noe proff som jeg sa, men jeg har jo lest endel rundt omkring, men har aldri sett at man ikke skal flashe et overklokka kort :( Men hvordan finner de ut det når man ikke kommer noen vei med kortet? Jeg skrur på, og viftene starter, det blinker litt i cd-rom'ene og i hd-led'en, så skjer det ikke mer...

 

 

Hei!

 

Jeg hadde samme problemet med et Abit Hovedkort for en stund tilbake.

Men da funka jumper trikset.

Jeg flasha en bios feil engang og hovedkortet hylte som et tivoli når jeg startet det opp.

Gikk til komplett på Liertoppen (som er lagt ned nå) var en som jobba der som fiksa biosen min for 150 kr :) vet ikke om det er så mange andre som er så greie som han jeg pratet med,men hadde visste og gi god service i hvertfall.han fiksa det med engang jeg kom.

Lenke til kommentar
jeg er jo ikke noe proff som jeg sa, men jeg har jo lest endel rundt omkring, men har aldri sett at man ikke skal flashe et overklokka kort :( Men hvordan finner de ut det når man ikke kommer noen vei med kortet? Jeg skrur på, og viftene starter, det blinker litt i cd-rom'ene og i hd-led'en, så skjer det ikke mer...

 

 

Hei!

 

Jeg hadde samme problemet med et Abit Hovedkort for en stund tilbake.

Men da funka jumper trikset.

Jeg flasha en bios feil engang og hovedkortet hylte som et tivoli når jeg startet det opp.

Gikk til komplett på Liertoppen (som er lagt ned nå) var en som jobba der som fiksa biosen min for 150 kr :) vet ikke om det er så mange andre som er så greie som han jeg pratet med,men hadde visste og gi god service i hvertfall.han fiksa det med engang jeg kom.

 

Somsagt så sendte jeg inn bios brikken til reflashing, men da jeg fikk brikken tilbake var det like dødt.

 

Bios brikken jeg fikk tilbake var forresten ikke lik den jeg sendte inn... :-? ...mulig de har gitt meg feil bios brikke, da det ikke fungerte. Måtte betale 150kr(+porto) for dette :cry:

Lenke til kommentar

hehe, du har et lite problem. men det kan løses, dersom du kjenner en som har et identisk hovedkort så kan du ordne det selv. Er noe usikker på om det fremdeles går men, iallefall, før så kunne en swappe bios brikke i fart... dersom det fremdeles er muligt så kan du faktisk putte din biosbrikke i din bekjentes maskin of flashe den på ny der ifra..

 

MEN DU GJØR DETTE PÅ EGET RISIKO,

DET ER NOK BEST NOEN ANDRE BEKREFTER AT DETTE FREMDELES ER MULIGT,OG AT DU SJEKKER DET OPP PÅ INET VIA EN ANNEN DATAMASIN FØR DU PRØVER.

Lenke til kommentar
hehe, du har et lite problem. men det kan løses, dersom du kjenner en som har et identisk hovedkort så kan du ordne det selv. Er noe usikker på om det fremdeles går men, iallefall, før så kunne en swappe bios brikke i fart... dersom det fremdeles er muligt så kan du faktisk putte din biosbrikke i din bekjentes maskin of flashe den på ny der ifra..

 

MEN DU GJØR DETTE PÅ EGET RISIKO,

DET ER NOK BEST NOEN ANDRE BEKREFTER AT DETTE FREMDELES ER MULIGT,OG AT DU SJEKKER DET OPP PÅ INET VIA EN ANNEN DATAMASIN FØR DU PRØVER.

 

Dette har jeg prøvd på :D

hadde ikke et identisk hk, derfor gikk det ikke.

Lenke til kommentar

?

hehe, du har et lite problem. men det kan løses, dersom du kjenner en som har et identisk hovedkort så kan du ordne det selv. Er noe usikker på om det fremdeles går men, iallefall, før så kunne en swappe bios brikke i fart... dersom det fremdeles er muligt så kan du faktisk putte din biosbrikke i din bekjentes maskin of flashe den på ny der ifra..

 

MEN DU GJØR DETTE PÅ EGET RISIKO,

DET ER NOK BEST NOEN ANDRE BEKREFTER AT DETTE FREMDELES ER MULIGT,OG AT DU SJEKKER DET OPP PÅ INET VIA EN ANNEN DATAMASIN FØR DU PRØVER.

 

Dette har jeg prøvd på :D

hadde ikke et identisk hk, derfor gikk det ikke.

 

Er du flau nå?? ??:oops:??

 

Selfølgelig gjorde det ikke det...

sier seg selv det.. :smile:

Lenke til kommentar

Om man leser manualen på Asus kort så står det (I hvertfall på mitt) At det ikke er nok med å flytte over clear Cmos jumperen for å slette all informasjon. man må også ta ut batteriet. Hadde problem med en defekt Thermal Pad som gjorde at maskinen ikke ville boote selv ikke etter ny Goop og ved bruk av Clear Cmos data jumper. Ved å fjerne batteri i tillegg til å bruke Clear Cmos data så virket det fint igjen...

 

Synes dette er litt rart siden clear Cmos data jumper har funket fint for meg i alle år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...