Gå til innhold

Overklokke lydkort?


Anbefalte innlegg

Siden det går an å klokke nesten absolutt alt i en datamaskin. cpu, ram, vga o.s.v.

 

går det an å overklokke lydkort? og på hvilken måte? :roll:

 

hadde vert stilig om noen hadde klokket lydkortet sitt til så og så mange decibel. 8)

 

takker viss noen har noen kommentarer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen som har noen formeninger eller ideer om den supre ideen? 8)

 

Jeg har ingen formeninger om den "supre" ideen, men jeg har en formening om at du er dum :p:p:p ...neida...

Men å overklokke lydkortet...det må bli å få lyden til å gå raskere det da! hehe

Lenke til kommentar
ingen som har noen formeninger eller ideer om den supre ideen? 8)

 

Jeg har ingen formeninger om den "supre" ideen, men jeg har en formening om at du er dum :p:p:p ...neida...

Men å overklokke lydkortet...det må bli å få lyden til å gå raskere det da! hehe

 

godt poeng... :D

Lenke til kommentar
etter all den kjekke responsen jeg har fått, kan jeg slå fast at et lydkort ikke kan overklokkest. det virker i allefall ikke slik :D .

 

Ettersom det er noen mikroprosessorer på lydkort, så kan man selvsagt overklokke det. Men det er ingen hensikt, fordi å overklokke prosessorene på kortet, bare fører til at de jobber kjappere (noe som ville vært kjekt, om det ikke var for at de er ganske nøyaktig kalibrert). DesiBel-mengden med lyd vil jo ikke endres i det hele tatt, siden det ikke har noe som helst med hastigheten til mikroprosessorene å gjøre.

Lenke til kommentar
etter all den kjekke responsen jeg har fått, kan jeg slå fast at et lydkort ikke kan overklokkest. det virker i allefall ikke slik :D .

 

Dette er ikke helt riktig. Når jeg overklokket mitt gamle AMD oppsett, så ble også lydkortet "speeda" opp. Hadde jo ingen pci-lås før. Fikk ikke noen effekt da men, det ble overklokka. :p

Lenke til kommentar

Dæsken han døtte ,,,, enn overklokking av strømforsyninga da,, :roll:

Mere power :D

Æ tror æ prøve ;) det står noe bak her om 230W, hmm man kan stille den til 110W , men blir det overklokking, ja på tallan så verke det som det blir mindre futt i maskina...

Vent litt folkens så skal æ prøve,, komme med tilbakemelding etterpå ;)

Lenke til kommentar
Litt søppel men

Overklokke = få ting til å gå rasker/hurtigere (ikkje sant)

 

overklokke lydkort = lyden kommer fortere ut?

Resultat: alle synger med muse/helium stemmer.

 

berre ei litt useriøs tankerekke

 

 

 

JanEirik

 

hva med å overklokket et nettverk da? går det an?

hadde jo vert strålende med 150mbit nettverk :lol: :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...