Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det lov å bytte motor fra bensin til diselmotor?

peace2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hørte at man må melde det fra til biltilsynet så det blir registrert i vognkortet. men hvordan er dette i praksis? er det bare å gå til biltilsynet og si at jeg har fått på diselmotor eller må dette kontrolleres? :hmm:

Gjelder Mercedes 190E 1991 mod.

Endret av peace2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tippe det er avgiftsbelagt. Kommer jo selvfølgelig ann på hvor stor denne motoren er i forhold til den gamle. Mulig du må betale for dette.

Men ja, det er bare å ta kontakt med dem å fortelle det som er gjort. I noen tilfeller ønsker dem en sjekk på bilen.

Skrevet (endret)

Vil tippe det er avgiftsbelagt. Kommer jo selvfølgelig ann på hvor stor denne motoren er i forhold til den gamle. Mulig du må betale for dette.

Men ja, det er bare å ta kontakt med dem å fortelle det som er gjort. I noen tilfeller ønsker dem en sjekk på bilen.

Du vet tydeligvis mye om temaet? Ikke kom med råd om du er helt blank på området.

Trådstarter: Du kan starte med å kontakte lokal trafikkstasjon. Det er anbefalt at du hører med disse FØR du begynner å bytte motor.

Endret av Sluquet
Skrevet

Skjønner ikke at du vil legge så mye arbeid i å bytte motor i en så gammel bil. Du må bytte ut store deler av ledningsnettet, skifte tanken, skifte bensinpumpa til fødepumpe osv. Hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt en dieselbil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...