Gå til innhold

Noen andre som har noen tanker om M Night Shyamalan


Acthung baby

Anbefalte innlegg

Skrev ett blogginnlegg for ett par dager tilbake, der jeg la ut om hvor dårlig jeg syns de siste filmene(les, de fleste filmene) hans har vært og jeg ga mine meninger om hvordan det kan ha blitt sånn.

 

Det var litt dårlig med kommentarer på bloggen så jeg tenkte jeg skulle starte en tråd her og høre med dere andre hva dere syns om De siste Shyamalan filmene. Og om dere syns de er dårlige, hva som kan være grunnen til at han har gått fra å være "den nye Hitchcoock" til en aldri så liten parodi av seg selv.

 

Film Snakk, Burde M Night Shyamalan slutte å lage filmer?

 

Så hva syns dere om M Night Shyamalan i det siste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hva syns dere om M Night Shyamalan i det siste?

Ett ord: Pinlig.

 

The Sixth Sense var god. Unbreakable var god. Signs var absolutt severdig. The Village var visuelt god, men forøvrig en stor nedtur. Filmene deretter har vært skrekkelige - og kvaliteten synes å synke eksponentielt.

Lenke til kommentar

Hvem tror dere er djevelen? Jeg tror det er den eller det vi minst forventer det av. Kanskje det er brunetten? Eller kanskje heisen i seg selvtongue.gif

 

http://www.youtube.com/watch?v=EENA1WON1Uw&feature=fvst

 

Som dere nevner, Shamaman er bare pinlig. Det er blitt sagt at han lager kontinuerlig dårligere filmer helt til han overrasker oss alle med en "karierretvist" og kommer med et mesterverklaugh.gif Jeg hadde ikke sett dét komme.

Lenke til kommentar

 

 

Som dere nevner, Shamaman er bare pinlig. Det er blitt sagt at han lager kontinuerlig dårligere filmer helt til han overrasker oss alle med en "karierretvist" og kommer med et mesterverklaugh.gif Jeg hadde ikke sett dét komme.

 

Helt enig, Det hadde vært den ultimate meta tvisten, hvis alle filmene han har laget til nå viser seg å være en del i en større plan

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig ikke han har vært i nærheten av å lage noe som er mer enn ok, til dels bra. Sixth Sense og Unbreakable var begge absolutt greie. Signs var veldig middelmådig, hvorpå The Happening var helt krise ræva. Veldig spent på The Village dog, som flere av kjente setter øverst av alle filmene hans og isolert sett som en veldig god film. Enda ikke sett Lady in the Water, men etter ryktene skal den være enda dårligere enn The Happening. Shyamalan har i likhet med Burton bare blitt en parodi på seg selv.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg synes personlig ikke han har vært i nærheten av å lage noe som er mer enn ok, til dels bra. Sixth Sense og Unbreakable var begge absolutt greie. Signs var veldig middelmådig, hvorpå The Happening var helt krise ræva. Veldig spent på The Village dog, som flere av kjente setter øverst av alle filmene hans og isolert sett som en veldig god film. Enda ikke sett Lady in the Water, men etter ryktene skal den være enda dårligere enn The Happening. Shyamalan har i likhet med Burton bare blitt en parodi på seg selv.

Tråden gjelder Shyamalan, men skyter inn en kommentar om Burton: På hvilken måte mener du han har blitt en parodi av seg selv? Mannen lager halv-animasjonsfilmer som appellerer til et stort publikum, og det begynner å bli en stund siden Ed Wood - javel. Men noen parodi synes jeg ikke man kan kalle mannen. Han produserer fortsatt (delvis) smale filmer som Corpse Bride og Sweeney Todd.

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig ikke han har vært i nærheten av å lage noe som er mer enn ok, til dels bra. Sixth Sense og Unbreakable var begge absolutt greie. Signs var veldig middelmådig, hvorpå The Happening var helt krise ræva. Veldig spent på The Village dog, som flere av kjente setter øverst av alle filmene hans og isolert sett som en veldig god film. Enda ikke sett Lady in the Water, men etter ryktene skal den være enda dårligere enn The Happening. Shyamalan har i likhet med Burton bare blitt en parodi på seg selv.

Tråden gjelder Shyamalan, men skyter inn en kommentar om Burton: På hvilken måte mener du han har blitt en parodi av seg selv? Mannen lager halv-animasjonsfilmer som appellerer til et stort publikum, og det begynner å bli en stund siden Ed Wood - javel. Men noen parodi synes jeg ikke man kan kalle mannen. Han produserer fortsatt (delvis) smale filmer som Corpse Bride og Sweeney Todd.

At han selger filmene sine har ingenting med saken å gjøre. Han har i det siste gjort det samme om og om igjen. Han tar et annerkjent verk, gjør den bisarr og får med Depp. Merker at jeg er så utrolig lei den samme gamle leksa og Alice in Wonderland var sannsynligvis det dårligste jeg har sett av Burton. Han har jo utvilsomt lagd flere gode filmer (Big Fish er den siste gode), men det virker som om han har stagnert totalt.

 

Synes ellers dette beskriver situasjonen godt. Ellers må jeg beklage for at tråden har sporet litt av.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bFzLRP8e4vE

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg synes personlig ikke han har vært i nærheten av å lage noe som er mer enn ok, til dels bra. Sixth Sense og Unbreakable var begge absolutt greie. Signs var veldig middelmådig, hvorpå The Happening var helt krise ræva. Veldig spent på The Village dog, som flere av kjente setter øverst av alle filmene hans og isolert sett som en veldig god film. Enda ikke sett Lady in the Water, men etter ryktene skal den være enda dårligere enn The Happening. Shyamalan har i likhet med Burton bare blitt en parodi på seg selv.

Tråden gjelder Shyamalan, men skyter inn en kommentar om Burton: På hvilken måte mener du han har blitt en parodi av seg selv? Mannen lager halv-animasjonsfilmer som appellerer til et stort publikum, og det begynner å bli en stund siden Ed Wood - javel. Men noen parodi synes jeg ikke man kan kalle mannen. Han produserer fortsatt (delvis) smale filmer som Corpse Bride og Sweeney Todd.

At han selger filmene sine har ingenting med saken å gjøre. Han har i det siste gjort det samme om og om igjen. Han tar et annerkjent verk, gjør den bisarr og får med Depp. Merker at jeg er så utrolig lei den samme gamle leksa og Alice in Wonderland var sannsynligvis det dårligste jeg har sett av Burton. Han har jo utvilsomt lagd flere gode filmer (Big Fish er den siste gode), men det virker som om han har stagnert totalt.

 

Synes ellers dette beskriver situasjonen godt. Ellers må jeg beklage for at tråden har sporet litt av.

 

Helt enig, det er en stund siden Tim Burton ble sett på som en innovativ og nyskapende regissør. Og selv om Corpse bride og Sweeny Todd blir sett på som smale filmer i hollywood forstand, virker det ennå som om de ble laget for å nå ett bredere publikum enn for eksempel Ed Wood. Men vi for se hva som skjer når han nå skal være med og lage remake av Frankenweenie.

 

For å sitere Sickboy i Trainspotting " We all get old and cannea hack it anymore, and thats it. Thats my unifying theory of life, beautifully fucking illustrated"

Lenke til kommentar

men våger å håpe filmen blir bra.

 

Med 4.4 på IMDB og 7 % på Rotten er det jo nesten litt Disney-søtt å klamre seg fast til håpet.

 

Shyamalan er en spøk. Han må være den filmskaperen, ved siden av Uwe Boll, som får mest oppmerksomhet i forhold til hvor udyktige de er.

 

Har sett Avatar The Last Airbender, og det var triste greier. Skuespillet var dårlig og storyen gikk over alt. Det er skjeldent jeg ikke har klart å holde følge med en film rett og slett fordi den var så dårlig. Når filmen var halveis, hadde jeg gitt opp alt håpet om å prøve å skjønne hva filmen dreide seg om.

Har hørt at filmen skal være bedre for de som har fulgt med på serien, så det kan være noen som får noe ut av den. Jeg var ikke en av de ivertfall

Lenke til kommentar

Det er klart den aldri vil bli en klassiker, men såå lenge den er underholdende vil jeg si den er "bra". Hva andre mener om den er totalt likegyldig for meg. ;)

 

Edit: Og ble ikke The Dark Knight regnet som en av tidenes beste filmer på imdb? Selv synes jeg den er vanvittig dårlig. Og Heath Ledger som Joker? Han er en flink skuespiller, men Joker er han ikke.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det er snakk om sansynlighetsberegning. Hvis 98% av gjestene på det lokale vannhullet synes ølen de serverer smaker lunka piss er vel ikke sjansen spesielt stor for at du kommer til å like skvipet? Norge er et fritt land og du har lov til å håpe så mye du vil men det er jo komplett irrasjonelt.

 

Edit: Jeg tror mye av grunnen til at denne kvakksalveren fortsatt får holde på er at det er så mange gjøker som fortsatt klamrer seg til det nytteløse håpet om at han en vakker dag vil returne til gamle bragder. Derfor drar de og ser filmene, til tross for at all fornuft tilsier at de burde bruke tid og penger på noe helt annet.

 

Min siste krone gikk til The Happening og jeg vender ikke tilbake før jeg ser Shyamalan holde en tårevåt tale med en gullstatuett i handa.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Så poenget ditt er: "jeg likte ikke en film en hel del andre likte så derfor er imdb noe ræl"?

 

Poenget var vel at all filmkritikk er relatitiv og film smaken er som baken som de sier. Selv om mange liker en film betyr ikke det at den appelerer til alle, og det kan til og med inkludere en film som er så konge som The Dark Knight. Og selvfølgelig kan det også gjelde andre veien. Kan ikke inrømme at jeg heller er helt enig med IMD sin liste over de 250 beste filmene noensinne(Shawshank redemption, verdens beste film. Hmmm...). Men det er en god liste over noen veldig gode filmer, og jeg skjønner godt hvorfor de filmene er så godt likt.

Lenke til kommentar

Så poenget ditt er: "jeg likte ikke en film en hel del andre likte så derfor er imdb noe ræl"?

 

Poenget var vel at all filmkritikk er relatitiv og film smaken er som baken som de sier. Selv om mange liker en film betyr ikke det at den appelerer til alle, og det kan til og med inkludere en film som er så konge som The Dark Knight. Og selvfølgelig kan det også gjelde andre veien. Kan ikke inrømme at jeg heller er helt enig med IMD sin liste over de 250 beste filmene noensinne(Shawshank redemption, verdens beste film. Hmmm...). Men det er en god liste over noen veldig gode filmer, og jeg skjønner godt hvorfor de filmene er så godt likt.

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg repeterer meg selv så mange ganger i det innlegget... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...