Gå til innhold

BK: Høsten renner inn


tiboine

Anbefalte innlegg

Måtte utforske hva som gjemte seg bak fjellet hvor jeg er oppvokst. Aldri hatt noen gidd å traske i skogen. Men visse ting endrer seg visst jo eldre man blir :) Fant denne lille fossen. Er vel den eneste i mils omkrets, så jeg ble jo overlykkelig.

 

Hadde ikke stativ med meg, så jeg måtte lage en provisorisk støtte av småstein liggende rundt omkring. Heller ingen gråfilter, så jeg kunne ikke presse lukkertiden noe mer enn jeg gjorde.

 

D90 m/18-70@31mm F16 1/8s ISO 100

post-5406-1283177015,1075_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her synes jeg du har fått til mye bra! Blant annet liker jeg komposisjonen godt, samt som jeg synes du har funnet den perfekte lukkertiden- hverken for lang eller for kort. Er det noe jeg må trekke på, må det vel være det samme som han over prøver å si- fargene er litt for mettet.

 

Men alt i alt, et bilde som får høstfølelsene til å komme fram. :)

Lenke til kommentar

Fargene er litt for heavy for meg, men det er smak og behag.

 

Ellers syns jeg i utgangspunktet bilde er ganske fint, men ser for meg at du kunne fått med litt mer av fossen på høyre side. Da tror jeg bilde hadde vært bedre. Samme hatt med litt mer av bunnen av bilde, er litt vann som er kuttet der, tror bilde hadde vært finere om du hadde fått med deg det også.

 

Men det er jaggu ikke sikkert :)

Lenke til kommentar

Litt for kort lukker vil jeg si, og litt for mye vann i bekken så vannet flyter sammen (ordspill, jadajada) til ei smørje, uten detaljer.

 

Ved mindre vann og lengre lukkertid vil du få mer detaljer i vannet.

Det er noen høylys i vannet som trekker mye oppmerksomhet, pass på at det ikke blir for mye brusing i forhold til resten, tror det er på grensen til utbrent der nede.

 

Ellers syns jeg bildet er litt rotete og du burde ha kommet lengre ned mot vannkanten, kanksje en skarpere vinkel inn på bekken, og sløyfet forgrunnen slik at det bare blir vann.

 

Ang fargene så er de litt sterke, ikke i trærne, men på steinene. De er VELDIg røde, og godt mulig det var slik, men jeg ville ha satt ned litt metning der, det kommer frem ganske kraftig.

 

Grenene på høyre side likte jeg ikke så godt, kommer i veien for steinen ca. midt i bildet. Dra ut litt senere en gang, eller bruk sterkere filter ;)

Lenke til kommentar

takk for respons! Er det noe jeg liker så er det sterke farger. Har prøvd å balansere så fargemetninga ikke har blitt sprengt, eller blitt for daff. Er nok på grensa hva fargemetningen angår, så det kan nok se ganske ekstremt ut på enkelte skjermer:)

 

Mr. Olsen: Enig at dette var litt kort lukker, men det var det lengste jeg kunne dra den uten at vannet ble utbrent. Har ikke hatt behovet for et gråfilter, så det hadde jeg ikke med meg. Gjett hva som står på innkjøpslista nå:)

Stativ hadde jeg heller ikke, så måtte støtte opp kameraet med småsteiner jeg fant omkring, så komposisjonen brukte jeg lite tid på.

 

Enig i at buskene til høyre er litt forstyrrende. la ikke merke til det nei.

Skulle jeg ha sløyfet steinene under, ville ikke vannet blitt rammet inn. noe jeg mener ville ødelagt mye.

 

Takk for innspill. Setter pris på det. Får jeg vurdert bildet men friske meninger og ha det i tankene neste gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...