Gå til innhold

UngFrisk? Hvor mye forbrenning?


Anbefalte innlegg

Hei. I uke 36/38 skal mitt lokale trenings-senter ha 12-ukers trening for ungdom 10-14 år og jeg lurte på hvor mye jeg vil forbrenne, og hva hver av tingene er for noe?

 

 

Uke 3 - Styrketrening/Pump

Uke 4 - Step

Uke 5 - Spinning

Uke 6 - Afro/Balance

Uke 7 - Styrketrening/Pump

Uke 8 - Bosu

Uke 9 - Step

Uke 10 - Afro/Balance

Uke 11 - Bosu

Uke 12 - Indoor Walking/Spinning

 

Ja, den er litt gammel, men jeg tenker de har samme opplegg. Hva er alt dette, jeg skal trene der, og det varer 50 min.

 

Men hvor mye vil jeg forbrenne med denne matplanen:

 

frokost: brødskive (josefine-brød elns.) med ost eller kaviar/leverpostei

lunsj: brødskive med ost eller leverpostei, og et eple

middag: kommer ann på, ofte lasange, pizza og fiskegrateng

noe frukt

kveldmat: en skive med ost/leverpostei

 

og kanskje ta 50 crunches daglig i de 12 ukene.

 

takk for alle svar. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 14, og veier rundt 80 kg. Er da 181 cm.

 

Hva mer burde jeg spise, jeg har skole fra 08.30 til 14.15 og spiser da litt frukt og brødskive med noe, og spiser en solid frokost. Deretter drar jeg på besøk til noen, og spiser middag når jeg kommer hjem. Så, spiser jeg noe frukt mellom kvelds og middag. Og kvelds med brødskive med mye rart.

Lenke til kommentar

Uke 3 - Styrketrening/Pump - Vektløfting

Uke 4 - Step - Type fitness trening, der man bruker en plate som ligger litt over bakkenivå, veldig fin rompetrening ;)

Uke 5 - Spinning - sykling

Uke 6 - Afro/Balance - Kjernemuskulatur / Balansetrening.

Uke 7 - Styrketrening/Pump

Uke 8 - Bosu - Ingen aning!

Uke 9 - Step

Uke 10 - Afro/Balance

Uke 11 - Bosu

Uke 12 - Indoor Walking/Spinning - Virker som en rolig versjon av cardio trening.

 

Skal prøve å svare så godt som mulig på hva dette er. MERK: Jeg er ingen profesjonell, så kan godt være at de uttrykkene jeg er vant til, ikke stemmer overens med disse!

 

Hvis du er seriøs med trening vil jeg ikke anbefale dette programmet.. Du burde ha variasjon hver uke, og ikke fra uke til uke. Men er du opptatt av å få et utgangspunkt i treningens mangfoldige verden, kan dette gi deg det sparket i baken du trenger.

 

Når det gjelder forbrenning, er det umulig å si. Det varierer fra økt til økt, trener til trener og din egen innsats. Forresten; Jeg har, av personlig erfaring, lært at å telle kalorier er noe tull. Kanskje fordi jeg er veldig uorganisert, men å trene mye og ikke tenke på hver jævla kalori har fungert flott for meg!

 

Jeg sier ikke at det jeg kommer med er en fasit, det er min mening, håper det hjelper! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...