Gå til innhold

bruke vanlig sjokolade til baking ?


Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Kan man bruke vanlig sjokolade i stedet for bakesjokolade(er det det det heter?) når man skal bake kake eller muffins?

 

Og hva er forskjellen på vanlig sjokolade og bakesjokolade?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Jeg mente selvfølgelig kokesjokolade ja. Aha, kansje det er der forskjellen er. Kan man eventuelt spe på med litt kakaopulver hvis man bruker vanlig melkesjokolade, eller blir det bare tull?

Lenke til kommentar

Definer vanlig sjokolade. Vanlig sjokolade kan være så mangt. Poenget er jo å få en sjokoladesmak i bakverket ditt; derfor bruker en mørk sjokolade. Så er det jo forskjell i smaken på forskjellige sjokolader, dette spiller selvfølgelig inn på sluttresultatet. F.eks vil det være lurt å bruke god sjokolade i desserter som sjokolademousse o.l.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Med vanlig sjokolade mente jeg freia melkesjokolade. Hadde det liggende, men ikke kokesjokolade, derfor lurte jeg. Jeg brukte sjokoladen til å bake sjokolade banan muffins, og dem ble veldig gode. :)

Blir nok ikke til å prøve det med sjokoladekake eller andre ting som skal smake godt med sjokolade av.

 

Man får jo og kjøpt mørk sjokolade som ikke er kokesjokolade, den funker vel like bra regner jeg med? Premium tror jeg den heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...