Woodbear32 Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Hei har kjøpt russebil.. inkludert med denne bilen fikk vi med "Sony CD-Spiller, to Sony Xplod 6x9, en Kicker Comp 12" dobbel kasse, dørhøyttalere og en Kicker 2x650w 4 kanals forsterker." Noe hadde blitt stjelt, så fikk ikke med CD-Spiller, to Sony Xplod 6x9. Dette betyr at vi har en kicker comp 12" dobbel kasse og kicker forsterker (zx650.4) Hva kan vi plusse på dette? Er det best å kjøpe det som har vært i bilen før, eller har dere andre gode forslag? Kom også med forslag til hvordan å sette opp dette i bilen! Personlig synes jeg det blir litt lite pent å la basskassa stå alene helt bak, mens høytalerene er fordelt utover.. Blir liksom ikke helt gjennomført.. har sett flere som har en vegg med høytalere. Hvordan gjøres dette? er det bare å sette opp en finèr plate, skjære noen hull, og sette høytalere inn? Legger med et bile av forsterker: Her er noen vi kjenner som har satt opp slik.. Er det noe å anbefale? Vi har jo allerede en svær kasse til de to 12" kickerene.
Mato Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 oki for d første , skal du ha lyd inne i bilen eller uten får når dere er parkert ?
cossiemk1 Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Jeg håper da de skal gjøre dette uten får, trenger vel ikke blande får inn i russefeiringen, de gjør seg best på beite, eller i får-i-kål Det som er i den grønne van`en, er for de som er utenfor bilen, og kun de, jeg regner med at dere vil ha litt lyd inni bilen? Sony er ikke noe dere bør satse på, lydkvaliteten er heller dårlig på sony bilstereo. Men dere må ha ny spiller, og da ville jeg kjøpt den hos pixmania. Det er noen som har dårlig erfaring med å bestille defra, men så er det bare de dårlige erfaringene man hører om, og ikke de positive, jeg har aldri hatt noe problemer med dem, og de har jo nesten halv pris i forholde til andre nettbutikker. Pioneer er et sikkert valg Videre så trenger dere noen nye høyttalere, og en forsterker til subene... Hvor mye penger vil dere legge i dette?
Woodbear32 Skrevet 27. august 2010 Forfatter Skrevet 27. august 2010 Ja, jg skjønner jo forsåvidt at vi trenger noen høytalere, siden vi ikke har noen atm.. bare to kicker 12". Greit å ha god lyd inne i bilen, men utvendig er jo også veldig kjekt, synes nå jeg! Jeg vil legge inn penger slik at vi får et bra anlegg, og kan sette det opp fint, men andre på bilen er ikke like interesserte.. Blir vel maks ti tusen til..
Mato Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 (endret) vell du trenger en spiller . et front sett , noen høytaler bak i bilen og forsterkere til og drive alt . http://www.netthande...jonsid=20649092 dette er en god bilspiller som har massevis med instillinger og utganger , du bruker denne som preamp , har sett disse gå for så lite som 600 . subber har du , men litt info om disse trenges for valg av forsterker , men denne kan være et godt alternativ http://www.mamut.net...ynabel&pid=3415 den har power til og drive det meste et par av de nederste her http://www.mamut.net/dynabel/subdet856.htm monteres bak en ellerannen plass da er vi enda godt uner 10k , skal se litt på front sett senere . dette er da for good lyd inne i bilen og ikke akkurat noe showoff oppsett til og spille med når dere er parket en plass , for noe sånt er det nokk lettere og leie agregat og pa Endret 29. august 2010 av Mato
cossiemk1 Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Nei nei, den spilleren fra netthandelen er bare søppel, må ikke finne på å kjøpe den... Dere får en grei pioneer spiller med masse muligheter, for 1000-1500 hs pixmania
nahojdat Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 En til tråd om samme ja Klarer dere å bygge basskasse selv? Skal det spilles mye når bilen ikke er igang?
Woodbear32 Skrevet 30. august 2010 Forfatter Skrevet 30. august 2010 En til tråd om samme ja Klarer dere å bygge basskasse selv? Skal det spilles mye når bilen ikke er igang? Hehe.. Ja, jeg er litt utolmodig.. =P Vel, har ikke gjort det før, men skal vel gå greit hvis vi finner ut hvordan det skal være! En ting jeg ikke nevnte; Vi har ekstra batteri, det går rett til forsterker, og spotter i taket..
Mato Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Nei nei, den spilleren fra netthandelen er bare søppel, må ikke finne på å kjøpe den... Dere får en grei pioneer spiller med masse muligheter, for 1000-1500 hs pixmania humm rart jeg har den i bilen min og synes den er super , ikke mange spillere som har så mangen instillings muligheter , og den skal kun brukes som pream , det finnes ingen bilspillere som har noe spes gode innebyggede forsterere uansett , det pga plass og varemen som utvikes når de er montert inne i dashbordet .
cossiemk1 Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Det sier mere om ørene dine da, hehe.... Neida, det er sikkert mulig å bli fornøyd med en slik spiller, men hvis du bytter den ut med en kurrant pioneer eller alpine spiller, så skjønner du fort hva jeg mener. Det er lydkvaliteten som er ræva på disse, samt at hele produktet ser billig ut og ikke er av beste kvalitet
transmedia.no Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 (endret) ikke mange spillere som har så mangen instillings muligheter Jeg vil vel nesten påstå dagens nye spillere har like mange, om ikke flere ja. Ellers var det mye rart i den auksjonen du linket til, dessverre nær sagt som vanlig fra NH, jeg drar litt offtopic her, men... det er endel god humor å spore her som vi i bransjen kan flire av innimellom tårene, så et par sitater tar jeg sjansen på: Spilleren har en innebygd forsterker på 4*40W, men kan også koples til mono 160W. Nei, det kan den ikke. Skjermen har ESP-funksjon (elektronisk antisjokk beskyttelse) for maksimalt stabilt bilde. ESP hjelper nok ikke så mye på bildekvaliteten... Se hva andre tar for samme produkt ( link til http://www.fnky.no/product.cfm?id=146&path=53,63 ) Her satser man visst på at folk ikke vet at det er FenceAudio-folk som også står bak fnky.no ...litt spesielt at NH som bevis på sine "lave" priser linker til prisene deres egen leverandør "selger" dem for. Men dette opplegget fungerte jo utmerket med USCarvor-produktene i børjan samt for et par andre sjapper som driver på samme måten, og det kommer jo nye kull med lettlurte tenåringer hvert år som kjøper hva som helst bare de "vet" de får "rabatt"... så dette blir vi nok ikke kvitt dessverre. Endret 30. august 2010 av transmedia.no
Mato Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 (endret) nei klart markedsføringen er nokk ikke den beste , men det er ikke og skuffen under en stol at til prisen så er dette et bra kjøp . det og sammeligne med produker som koster mere er ikke relevant en gang , og her er det snakk om og sette opp et anlegg i en russe bil ikke en konkuranse bil i referanse lyd . EDIT , Kjilde på at den ikke kan kobles til mono takk . Endret 31. august 2010 av Mato
nahojdat Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Nei, den spilleren er definitivt ikke noe å satse på, det er ikke bare snakk om lydkvalitet men også byggekvalitet. De beste spillerne har ikke engang forsterker innebygd. Forsterkeren i spiller skal nok uansett ikke brukes i dette oppsettet (men den der har MAX 4X40W, og kanskje en monofunksjon som ikke er verdt å tenke på).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå