Arne Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Hei! Jeg går på skole i en kommune der hovedmålet er nynorsk, og da jeg leverte pcen inn til reformatering (grunnet nye IT-systemer etter mitt studieopphold i utlandet), ble windows reinstallert med nynorsk som systemspråk. Jeg fikk pcen tilbake i dag, men IT-ansvarlig på skolen hadde da ikke tid til å endre språket på pcen min. Han gav meg tillatelse til å endre dette selv. Jeg har administratorrettigeter såvidt jeg vet. Spørsmålet mitt er som følger: Er det en måte jeg kan endre systemspråket på pcen min fra norsk nynorsk til norsk bokmål? Hilsen Arne
myhken Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 I XP er det vel ikke så lett å bytte systemspråk, så tror du må formatere på nytt. Hadde du hatt vista/win7 hadde det vært ganske enkelt å fikse.
Arne Skrevet 25. august 2010 Forfatter Skrevet 25. august 2010 Det var dumt. Takk uansett! IT-ansvarlig neste...
9E2 Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Nynorsk språkpakke til Windows er noko som du installerer over bokmålsutgåva. Difor kan du alltid avinstallera og installera nynorsk-pakka som du sjølv vil. Gå berre til kontrollpanelet og finn «Legg til/fjern program» (du kan òg trykka på «Køyr...» frå Start-menyen, skriva «appwiz.cpl» og trykka OK). I lista som kjem opp, skal språkpakka heita «Windows XP Language Pack» eller noko slikt. Du treng altso ikkje å installera Windows på nytt. Hadde du ynskja å få Windows XP på engelsk, då måtte du installert på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå