Gå til innhold

Mulig å kjøpe egen trådløs router med Canal Digital "maxi"?


Anbefalte innlegg

Hey :) har et spørsmål ang. nettverk.

 

Har bestilt "maxi" nettverk og trådløs router hos Canal Digital for noen dager siden. I dag tidlig ankom den posten, og jeg oppdaget at det var en kabelrouter istedet for en trådløs en!

 

Er det mulig å kjøpe en trådløs router på f.eks elkjøp, og fortsatt ha dette "maxi" abbonomentet?

Er dette abbonomentet i veggen, eller i routeren? :)

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel sikkert et routermodem du har fått fra CD. Du kan bruke en vanlig trådløsrouter etter den du har fått fra CD. Skal du kjøpe hos Elkjøp, så er DIR-655 fra D-link et bra valg.

 

Ja, fikk den kabelrouteren fra Canal Digital.

Så det vil si at hvis jeg kjøper den routeren fra D-Link, så vil jeg oppnå samme hastighet som jeg ville gjort med kabelrouteren som fulgte med? :)

Lenke til kommentar

Som nevnt så er det et modem i boksen, det betyr at du må bruke den for i det hele tatt å få nett.

Skal du ha trådløs, så kan du hekte på en trådløsrouter. Pass på at de ikke har samme subnett.

Tror de bruker 192.168.0.1 som er samme som f.eks D-link bruker. Skal du koble de etter hverandre, så må du endre subnett på routeren til f.eks 192.168.1.1, eller bruke den som trådløs-aksesspunkt.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Som nevnt så er det et modem i boksen, det betyr at du må bruke den for i det hele tatt å få nett.

Skal du ha trådløs, så kan du hekte på en trådløsrouter. Pass på at de ikke har samme subnett.

Tror de bruker 192.168.0.1 som er samme som f.eks D-link bruker. Skal du koble de etter hverandre, så må du endre subnett på routeren til f.eks 192.168.1.1, eller bruke den som trådløs-aksesspunkt.

 

Er alt annet enn datakyndig, så hadde vært vennlig om du forklarte det der på en litt enklere måte :) hehe

Lenke til kommentar

En enklere forklaring er at hvis du kobler boksene sammen, så kan de ikke ha samme ipadresse.

Har du lik adresse i begge to, så vil internett ikke fungere.

Du kan sjekke dette ved først å koble din PC direkte i modemet. Gå i startmeny til Windows, velg Kjør.... skriv CMD <enter>

Da får du opp et sort vindu hvor du skriver IPCONFIG <enter>

Se etter ipadressen til gateway.

Gjør så det samme ved å koble deg i trådløsrouteren og sammenlign de to adressene til gateway. Er de identiske, så kan man ikke koble de sammen uten å endre litt på innstillingene i router.

 

Bare spør her hva du skal gjøre, så skal du få hjelpen du behøver thumbup.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...