Gå til innhold

veldig dårlig flash 10.1 ytelse kontra windows


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en compac mini 311c.

 

atom cpu og nvidia ion som gpu.

 

Da 10.1 ble lansert fikk jeg plutselig veldig god flash ytelse ettersom flash 10.1 støtter gpu aksellerasjon. Jeg kan tilogmed se 1080p klipp nå.

 

I kubuntu 10.04 lagger det selv på 360p. Altså, det lagger ikke så mye at jeg ikke kan se det, men det lagger fortsatt og 720p er bare å glemme. Slik jeg har forstått det skal 10.1 ta i bruk gpu på alle plattformer. What gives?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funket ikke så bra. Gnash var enda treigere enn adobe sin versjon og jeg måtte fjerne alle cookies for å i det hele tatt ikke få errors på youtube. I tillegg begynte gnash å mase om manglede kodeker. Innstallerte den ene, men det hele gikk så forferdelig treigt at jeg har bestemt meg for å gå tilbake til adobe...

 

Jeg synes dog det er merkelig at de har klart å få til gpu akselerasjon på både android og webos, men ikke på desktoplinux. Dog, er kanskje ikke de plattformene så like at det er så lett å ordne.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Personlig har jeg veldig dårlig erfaring med gnash, og jeg er heller ikke videre imponert over Adobe flash. Nå skal det sies at på netbooken min (Acer Aspire One med Atom N450 og Intel grafikk) klarer jeg å spille av flash relativt greit i opptil 480p. 720p går også hvis jeg holder meg til å kun ha en fane oppe i nettleseren, i tillegg til at ingenting annet kan kjøre på maskinen. Dette er da et Debian Squeeze-system med Flash 10.1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...