Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sende bursdagshilsen til eksen?


Gjest Annins

Anbefalte innlegg

Ble slutt med min eks for snart 2 måneder siden. Har ikke snakket med han siden da. Det er litt komplisert.. Han liker meg fortsatt,men mener ting ikke vil funke . Jeg er veeeeldig forelsket i han. Vi skulle møtes en siste gang . Det endte med masse følelser. Jeg tror vi ikke har hatt kontakt siden fordi han ønsker å være konsekvent..Han synes også det blir veldig ubehagelig når jeg konfronterer han med spørsmål om hvorfor det ikke bare kan funke mellom oss sist gang vi møttes. jeg på min side vil ringe han hele tiden men gjør det jo ikke.. Var tross alt han som dumpet meg. På mandag er det bursdagen hans. Jg kan ikke tro annet enn at han nå lurer på om jeg fortsatt er like "gal" etter han .så på en måte hadde det vært litt riktig å ikke sende melding. Hva syns dere? Vi har som sagt ingen kontakt idag :( Men jeg vet at han ikke dater noen nye. På forhånd takk.:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble slutt med min eks for snart 2 måneder siden. Har ikke snakket med han siden da. Det er litt komplisert.. Han liker meg fortsatt,men mener ting ikke vil funke . Jeg er veeeeldig forelsket i han. Vi skulle møtes en siste gang . Det endte med masse følelser. Jeg tror vi ikke har hatt kontakt siden fordi han ønsker å være konsekvent..Han synes også det blir veldig ubehagelig når jeg konfronterer han med spørsmål om hvorfor det ikke bare kan funke mellom oss sist gang vi møttes. jeg på min side vil ringe han hele tiden men gjør det jo ikke.. Var tross alt han som dumpet meg. På mandag er det bursdagen hans. Jg kan ikke tro annet enn at han nå lurer på om jeg fortsatt er like "gal" etter han .så på en måte hadde det vært litt riktig å ikke sende melding. Hva syns dere? Vi har som sagt ingen kontakt idag :( Men jeg vet at han ikke dater noen nye. På forhånd takk.:)

 

hadde sendt en hilsen jeg, det kan ikke tolkes feil...

Lenke til kommentar

Jeg har vært den pågående etter det ble slutt. Jeg vil ikke at han skal tro jg tenker på han hele tiden,og bare ventet på bursdagen hans så jeg kunne sende en melding.. Vil han skal få et godt inntrykk av meg igjen. Samtidig kan kanskje hilsenen åpne for en dialog .. Men hvis han svarer kort tilbake eller ikke i det hele tatt blir det utrolig kipt..:( ikke lett å vite..

Lenke til kommentar

Jeg har vært den pågående etter det ble slutt. Jeg vil ikke at han skal tro jg tenker på han hele tiden,og bare ventet på bursdagen hans så jeg kunne sende en melding.. Vil han skal få et godt inntrykk av meg igjen. Samtidig kan kanskje hilsenen åpne for en dialog .. Men hvis han svarer kort tilbake eller ikke i det hele tatt blir det utrolig kipt..:( ikke lett å vite..

 

Åja, jeg fikk inntrykk av at det var du som var forelska, men at det var han som ville ha det tilbake (den påtrengende).

 

Men å åpne for en dialog er lett.

 

På slutten av dagen:

Hei, grattulerer med dagen! Hvordan har den vært?

Lenke til kommentar

Tror han gjennomskuer det. Tror faktisk jeg dropper det. Vi har tross alt ikke hatt kontakt på 2mnd nesten,og det var HAN so dumpet meg.. Så han får ta kontakt om noen skal gjøre det . Lurer jo på hva som er taktisk riktig her.. Og fint hvis noen har noen erfaringer

Lenke til kommentar

Send gjerne et fint kort med hilsning. Helst ett du har laget selv. Unngå for mye kliss. Poenget er at du skal vise at du bryr deg om ham, men på en behagelig måte. Hvis du sender kort som tilsier at dere var sammen, kommer han i en ubehagelig situasjon.

 

Hvis du gir en gave, så la den være liten. Ikke gi den type gave du ville gitt om dere var sammen. Du kan likevel score på å gi en gave som viser at du vet noe om ham og at det var litt gjennomtenkt.

 

At han ikke har tatt kontakt kan skyldes at det han føler du legger for mye press på ham hvis han tar kontakt.

 

Eneste måten dere kan bli sammen er på en måte at han selv finner en grunn til at han ønsker å ha et forhold med deg. Du må ikke prøve å manipulere frem at han skal få en grunn til at han skal ønske å være med deg. Det må komme naturlig fra hans side.

 

Gi ham tid, hold kontakten men ikke overdrevent. På sikt (når det er uker eller måneder siden sist du "maste" om noe) går det an å foreslå å gjøre noe sammen. Gjør et forsøk, men aksepter utfallet. Dersom det ikke er skedd noe i løpet av 2-4 måneder bør du gå videre i livet og heller ta det som en positiv overraskelse hvis han ønsker noe. Du trenger kanskje ikke bryte all kontakt selv om du kommer deg videre, men du bør ikke forvente noe av ham.

 

Håper det ordner seg for deg enten du får han tilbake eller kommer deg videre.

 

Hvis du ikke får ham tilbake kan du trøste deg med at hjernen stort sett funker slik at den siste forelskelsen føles best slik at man på sikt greier å komme seg videre over tid.

 

Det er ikke alltid det funker, men det er verdt étt forsøk hvis han er viktig for deg. Hvis det ikke funker så aksepter at det er game over fremfor å fortsette å forsøke med stadig nye påfunn.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Eneste måten dere kan bli sammen er på en måte at han selv finner en grunn til at han ønsker å ha et forhold med deg. Du må ikke prøve å manipulere frem at han skal få en grunn til at han skal ønske å være med deg. Det må komme naturlig fra hans side.

 

 

 

Hvordan skal han finne ut det, om han ikke vil tilbringe mer tid med henne? Sannsynligvis kommer han bare til å glemme henne mer og mer om de ikke ser hverandre, så skjønner ikke hvordan det skal komme naturlig i en slik situasjon. Om de hadde bodd sammen hadde det vært annerledes, men...

Lenke til kommentar

Det er et faktum at få liker needy mennesker.

 

Det er du som sier "om de ikke ser hverandre".

 

Jeg snakker om å se hverandre på en måte som ikke omhandler "Hei, jeg elsker deg opp i skyene og skal vi tilbringe tid sammen så du kan bli min? Du liker meg også ikke sant?" Det er utrolig needy.

 

Det må gå an å gjøre noe hyggelig med det motsatte kjønn uten at det omhandler direkteprat om evig troskap.

 

Hvis man har det fint sammen med noen, får man kanskje lyst til å tilbringe mer tid.

 

Hvis noen maser om gjengjeldt kjærlighet så får man ikke lyst til å tilbringre tid med vedkommende selv om man liker motparten. Følelser er ikke noe man skrur av og på med en bryter.

 

Folk som prøver å prakke kjærligheten sin på noen, vil ikke slå an.

 

Som en eks sa indirekte:

"Jeg har ingen venner eller hobbyer og har ikke tenkt å få det heller. Jeg elsker deg og nå er det oss to 7 dager i uken. Du får ikke drive med egne ting og alt som har betydd noe for deg tidligere får du bare glemme."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...