Gå til innhold

Bil-bilder, beste teknikk


Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg er veldig opptatt av å ta bilder av biler. Men har et par spørsmål angående det.

Det er ikke alltid like greit og velge innstillinger, og jeg veit ikke om noen har tips til å ta "bedre" bilder, enn det jeg pleier.

Så om noen har tips for hvordan man tar ekstremt gode bilder av biler, både i fart og stillestående, skrik ut! :)

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er ingen innstilling eller noe kamera som gjør deg umiddelbart flink til å ta bil bilder. Løsningen er å bruke MASSE tid på prøving og feiling. Alikevel er det en del ting man kan bite seg merke i, og litt av det er diskutert i denne tråden her:

 

Bilfoto diskusjon

 

Ellers så står det en del nyttig info i denne boka her om grunnprinsipper osv:

 

How to digitally photograph cars by Mackey

 

Fyren som har skrevet boka frekventerer innimellom på dette forumet her:

 

Dieselstation

 

Det gjør også noen av det beste bilfotografene i verden, så her er det masse inspirasjon og hente.

 

Håper dette hjelper litt!

 

-Fredrik

"Gammel" bilfotograf.. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

**

 

 

Så litt på bildene dine, bare det å ha et bilde av Veyron er klysete :p

 

Meget kjekke bilder du hadde, men tror nesten den største utfordringen min ville vært å fått tak i slike biler...

 

Har kompisser som kjører BMW 3-serie -08, men det blir liksom ikke helt en 16 liters råtass...

 

Hvordan har du "jobbet" for disse bildene? Gått rundt i landsbyene i Italia/Frankrike å sett deg ut biler og tilbydt deg å knipse de?

 

Her er også en som kan det han driver med: http://www.ambientlife.co.uk/

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

**

 

 

Så litt på bildene dine, bare det å ha et bilde av Veyron er klysete :p

 

 

Hehe.. Takk for det ;)

Har vært freelancer for Autofil en 4 års tid, så det er gjennom dem jeg har fått lov til å bli såpass "klysete".. Har vært så heldig å få reise rundt i Europa og utforske bilfabrikker og eksotiske biler.. Var faktisk den første nordiske fotografen som fikk slippe inn hos Bugatti i Molzheim.

 

Men etter finanskrisen har det vært lite å gjøre, og nå bruker de andre meget dyktige fotografer.. Så må vel dra på litt snart og finslipe formen igjen skal jeg henge med i konkurransen...

 

Kult at du liker bildene Mr.Olsen.. =)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

1 tipset er allerede nevnt se etter en ryddig lokasjon og ta bilder av bilen, for mye vas rundt bilen tiltrekker oppmerksomhet. Enkleste tipset er å hoppe innom nettsidene til kjente bilfabrikanter så ser man hva de legger ut av bilder, er ingen liten jobb som blir lagt ned i bildene som legges ut hos Ferrari, Lamborghini, Porsche osv osv.

Prøv også ulike eksponeringer gjerne i trinn så du finner bildet som er riktig eksponert. Man kan miste detaljer på feks mørke biler som er vanskelig eller umulig å rette opp i redigeringen.

 

post-46959-0-51236600-1424237389_thumb.jpg

 

Dette bildet er redigert på mye av samme måten som jeg gjøre med modeller på 2 bein ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...