trymdyrnes Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Hei, skal gå til innkjøp av en ny pc nå. Pcen skal brukes veldig mye til bilde og filmredigering i HD, kommer også til og bruke den til litt spilling. Men det er ikke for spilling jeg kjøper ny pc, i og med jeg har ps3. Jeg har tittet på TimelineX til acer Det er den med i7. Hvordan er den til forhold til en macbook pro 15" altså Denne Begge disse pcene har svært lang batterilevetid, noe som jeg ser på som et pluss. Det er jo nesten 5000 kr i prisforskjell. Hva tror dere? Er også åpen for andre pcer i prisklassen 10k-12k Trym
OC-Freak Skrevet 13. august 2010 Skrevet 13. august 2010 (endret) Designmessig er nok Apple maskinen en klar vinner, den ser bra ut og føles nok en del mer påkostet enn acer modellen. Vil også tro at Apple maskinen har en meget bra skjerm, de er ihvertfall kjent for å ha bra skjermer. Ytelsesmessig er jo aceren overlegen. Apple vs acer. i5-430m (3Mb cache 2.4GHz til 2.53GHz) vs i7-620m (4Mb cache, 2.66GHz til 3.33GHz) Nvidia 330M 256Mb vs ATI HD5650 1024Mb 320Gb vs 640Gb HDD. Har selv brukt en Acer 5820TG og det er en god maskin, pent design, kraftig hardware. 9 cell batteriet den kommer med kan være litt upraktisk for enkelte da det stikker ut på undersiden. Apple har jeg ikke brukt, og kommer trolig ikke til å gjøre med mindre de slutter å ta seg 50%+ ekstra betalt for design og merkenavn. For dem som setter pris på design og merkenavn er det sikkert en god investering, så det får du nesten gjøre deg opp egen mening om. HP sin Envy 14.5" med 1600 x 900 radiance skjerm kan nok også være et interessant alternativ, men prisen er litt stiv: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604245 Den kommer også med et "slice" batteri som du setter på som et deksel under PC'en for ekstra batteritid. Er også en rimeligere variant med "vanlig 1366 x 768" skjerm, uten slice batteri og med mindre harddisk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598609 Endret 13. august 2010 av OC-Freak
trymdyrnes Skrevet 13. august 2010 Forfatter Skrevet 13. august 2010 Bestilte aceren, Applen ble litt for dyr for denne omgang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå