Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket av disse to nettverkskortene er best/gir størst rekkevidde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DealExtreme har nettopp fått inn et kraftig kort med lang rekkevidde.

 

http://www.dealextre...ls.dx/sku.41934

 

Det er vel neppe så kraftig som avertert, men burde nå langt.

Pass på å montere det et stykke unna der man sitter...

 

Har akkurat mottatt dette kortet og testet det kjapt. Det virket. Det fant 4 ganger så mange trådløse nett som det gamle kortet. Aner ikke om jeg har installert det optimalt, omtrent alt sto på kinesisk. Jeg brukte det på en PC med Windows 7. Det kommer nok til å ta en stund før jeg får tid til å teste det noe mer, men det virker ihvertfall. Har litt lyst til å kjøpe det fra kundedata.no også og sammenligne, men det blir en stund til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

du får ikke stilt rekkevidden etter det jeg har prøvd med den 1000, men får sinnsyke signaler med den. Men bruker bare 100mw drivern, og det skal holde det. Hvis du da ikke skal 1000mvw til Backtrack 4...

Men skal du ha full nytte så må du ha de routerne fra alfa også..da får du rekkevidde som det jomer etter.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man stiller på rekkevidden på Alfa kortet på kundedata siden.

følger jo med ett program riktignok, men skjønte ikke stort av det. Takk for svar ect.

Hvis du ikke får noe svar på dette, så google hvilket chipset kortet har og last ned programvare fra produsenten til chipset. Løsningen avhenger også litt etter hvilket OS du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...