Gå til innhold

Koble Xbox 360 til PC monitor


Anbefalte innlegg

Hei! Rett på sak; Jeg skal koble xbox 360(eldre versjon, uten hdmi) til pc skjermen min. Da trenger jeg i følge de opplysninger lagt ut på nettet denne kabelen: "Xbox 360 VGA HD AV Cable".

Her er også en link: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/

 

Spørsmålet mitt er følgende: Hvor får jeg kjøpt denne kabelen i Oslo(butikk) og evt. i Trondheim(butikk)? Har undersøkt med en gamestop, clas ohlson, spaceworld og elkjøp. Ingen av disse butikkene har den. Det funker sikkert med en tredjeparts kabel...

Noen som har noen erfaringer rundt dette?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker VGA-kabelen og det ANBEFALES! Bildet blir fantastisk bra. Faktisk den nest beste billdekvaliteten du får til på 360en, bare slått av HDMI.

 

Høres lovende ut, sitter i dag med en gammel kasse-tv fra sony, så håper på en forandring:)

PC skjermen jeg skal bruke er en Samsung SyncMaster 226bw, med logitech z2300 høytalere. Trenger jeg noen fler kabler da?

Lenke til kommentar

Jeg bruker VGA-kabelen og det ANBEFALES! Bildet blir fantastisk bra. Faktisk den nest beste billdekvaliteten du får til på 360en, bare slått av HDMI.

Siden skjermjungelen er stor der ute så er dette litt vrient å si at det er korrekt.

 

Kjøpte for ikke så lenge siden en Benq 2700hd og her blafrer bildet noe når den er tilkoblet med hdmi, så jeg gikk over til komponent igjen og da var alt bra.

men clouding og lagging som lcd har kan man ikke trylle bort uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt pc-skjermen min endel ganger på TG med slik kabel. 1 ting som er litt plagsomt.

Dersom du har en 16:10 skjerm, noe som er vanlig og som forresten din skjerm har, blir ikke oppløsningen og bildet optimalt på skjermen. Dette fordi Xbox'en leverer 16:9 oppløsninger.

 

2008 ringte og ville ha faktaene sine tilbake!

Siden "NXE", den store dashboardoppdateringen til Xbox 360, som kom i november 2008, så har boksen støttet 16:10-oppløsninger og bildet blir krystallklart.

 

 

 

Jeg bruker VGA-kabelen og det ANBEFALES! Bildet blir fantastisk bra. Faktisk den nest beste billdekvaliteten du får til på 360en, bare slått av HDMI.

Siden skjermjungelen er stor der ute så er dette litt vrient å si at det er korrekt.

 

Kjøpte for ikke så lenge siden en Benq 2700hd og her blafrer bildet noe når den er tilkoblet med hdmi, så jeg gikk over til komponent igjen og da var alt bra.

men clouding og lagging som lcd har kan man ikke trylle bort uansett :)

 

Det er faktisk meget enkelt å si 100% korrekt at VGA er bedre enn komponent, rett og slett fordi det på et rent teknisk plan er slik. Kobler man derimot en god kilde med en god kabel til en elendig skjerm så blir bildet, naturlig nok, elendig. Det er ikke kabelens feil. La oss ta det i rekkefølge fra best til dårligst:

 

  • HDMI - Digital signaloverføring
  • VGA - Analog overføring men med separert signal for både horisontal og vertikal synkronisering.
  • Komponent - Analog overføring med SOG (Sync On Green). Sync-signalet (både hor. og vert.) er bakt inn sammen med den grønne fargeinformasjonen, som gir et dårligere bilde enn VGA. Om forskjellen er synlig eller ikke avhenger av utstyret du bruker.
  • Kompositt - Liten gul plugg, alle signaler bakt inn på en kabel. Gir grøt og støtter ikke HD.

 

Skriv ned, pugg til skolen begynner til høsten.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Hei!mye bra info her;) Jeg var ute i dag å kjøpte denne kabelen: "Xbox 360 VGA HD AV Cable" og en "Philips Y-stereo adapter(noe som følgte med i pakken til førstnevnte...) koblet det sammen og det funker bra. Det skal sies at det ikke blir helt perfekt, som nevnt over, at bildet ikke skalerer helt opp, når jeg velger 1680x1050 oppløsning. Har den nyeste oppdateringen med avatargreiene osv...

Lyd har jeg heller ikke fått til å fungere ennå. Trenger tydligvis dennne kabelen også http://www.universalpart.com/ProductGraphics/P4196a.jpg, men som ikke selges i noen fysiske butikker som jeg kan finne. Tror den kalles stereo splitter, eller rca female to 3.5mm female adapter.

Ingen jeg snakket med hverken på clas ohlson, siba, teknikk magsinet, spacworld eller elkjøp hadde hørt om en slik kabel. er den kun en myte?

Lenke til kommentar

Var ikke klar over det med NXE oppdateringen og oppløsningene. Flott at det ble fikset ihvertfall. Men leser også at bildet blir "letterboxed", og det er jo ikke helt optimalt spør du meg. Men dog bedre enn alternativet.

 

Når det gjerlde lyden som kommer ut av xboxkabelen så bør den gå gjennom en forsterker. Lyden er veldig svak direkte ut fra lydkablene. Men det kan jo hende at noen headset klarer jobben bedre enn andre.

Endret av sunnhetsmannen
Lenke til kommentar

Var ikke klar over det med NXE oppdateringen og oppløsningene. Flott at det ble fikset ihvertfall. Men leser også at bildet blir "letterboxed", og det er jo ikke helt optimalt spør du meg. Men dog bedre enn alternativet.

 

Når det gjerlde lyden som kommer ut av xboxkabelen så bør den gå gjennom en forsterker. Lyden er veldig svak direkte ut fra lydkablene. Men det kan jo hende at noen headset klarer jobben bedre enn andre.

 

Ja, det er vel det som skjer med meg. At bildet ikke blir strukket helt opp og ned. E dette noe jeg ikke kan fikse på selv?

Lenke til kommentar

Problemet før var at en 360 på en 16:10-skjerm ga dårlig billedkvalitet fordi hverken 4:3 eller 16:9 oppløsninger skalerer bra til 16:10. Siden spillene ikke er laget for 16:10 så måtte Microsoft bruke det eneste trikset som fungerer for å få en pixelratio på 1:1 - Letterboxing. Derfor er det man har en tynn sort stripe øverst og nederst på skjermen. Det er eneste teknisk brukbare måte å gjøre det på og billedkvaliteten er utmerket. Det er ingen måte å løse dette "problemet" på. Man kan naturligvis velge en 16:9 oppløsning, det vil fylle skjermen men ser grusomt ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lyd har jeg heller ikke fått til å fungere ennå. Trenger tydligvis dennne kabelen også http://www.universalpart.com/ProductGraphics/P4196a.jpg, men som ikke selges i noen fysiske butikker som jeg kan finne. Tror den kalles stereo splitter, eller rca female to 3.5mm female adapter.

Ingen jeg snakket med hverken på clas ohlson, siba, teknikk magsinet, spacworld eller elkjøp hadde hørt om en slik kabel. er den kun en myte?

Jeg kjøpte en slik og et par av disse på Lefdal. Altså en 2 RCA hann til 3,5 mm hunn og et par 2 RCA hunn til hunn.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En liten ting jeg lurer på som kanskje noen her kan svare på..

 

Jeg har koblet min xbox opp mot en pc skjerm (Benq G2420HDB) med en VGA HD kabel, jeg får likevel ikke valgt HD under skjermoppløsning, kun vanlig SD bilde.. Har forsøkt på min projektor også, som også er HD Klar, men får ikke noe HD valg der heller.. Hva skjer egentlig? Skjønner ikke det her, har prøvd med 3 forskjellige Xbox´er, men ingen vil gi meg HD bilde via VGA Kabelen.. :(

 

/Eirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...